Seriöst



Klockan 08.00 imorse satte jag på mig mina löparskor och gav mig iväg på en runda. Jag känner mig glad över att jag ibland får en längtan efter att ge mig ut och springa. Tänker att det åtminstone är en god förutsättning för att bli biten och därmed fortsätta att ge mig ut på en löparrrunda lite då och då. Detta även när vardagen kommer ikapp mig.

Imorse när jag precis inlett min runda mötte jag en annan löperska, hon kom springande från motsatt håll. En kvinna mitt i livet precis som jag. Jag funderade på om jag skulle heja eller om jag skulle låta bli. Jag bestämde mig för att vinka lite glatt. Hon vinkade inte tillbaka....

I slutet på min runda förstod jag henne. Då hade jag inte heller lust att morsa på någon endaste människa. Då var fokus enbart inställt på att komma fram till slutmålet :-)

Att jag har kommit igång med att springa är jag oerhört glad över. Jag tar det hela mycket seriöst då jag vill, vill, älska att springa. Boken i bild köpte jag för lite sedan på IcaMaxi för 69 kronor. Den tänker jag ska hjälpa mig lite på traven. Vidare inhandlade jag häromdagen löparkläder. Kläder att ha när hösten tar vid. Tänker att det också ska hjälpa mig lite. Det är bara att kämpa på och se vart det leder. Allt är bara så mycket lättare när man har semester. Kruxet blir när heltidsjobb och hockeykörningar och annat tar över mitt liv igen. 



Dagens båtbild får bli denna. Båttrafiken har glesnat en aning. Ett tecken på att semestertiderna är över för många. Härligt semesterväder har det dock bjudits på idag. Dagen har jag bland annat ägnat åt att rensa ogräs. Tomten svärmor har är stor och det finns massor att göra. En promenad till havsbadet prioriterades. Inget bad för min del. Såg så kallt ut.

Vi har haft en bra dag på landet. Den timmen jag låg i solsängen vid en av bryggorna, den var alldeles underbar :-)

Må så gott alla mina läsare


Kommentarer
Postat av: Garbo och jag

Trägen vinner alltid! Så ge inte upp, för snart har du löpningen i blodet. För även om löpning i sig inte är min grej så har jag sen länge skapat ett behov av att kroppen måste få röra på sig regelbundet. Jag blir glad, pigg och mer avslappnad efter lite motion.



Kramkram

Ullis

2010-08-14 @ 00:24:10
URL: http://garboochjag.wordpress.com/
Postat av: 2BarnsMamman

Visst är det härligt när man ser fram emot att ge sig ut på sin löprunda! Bra jobbat! Med nya snygga kläder håller lusten förhoppningsvis i sig i höst! Kram kram

2010-08-14 @ 14:30:02
URL: http://ihuvudetpamamma.blogspot.com/
Postat av: Min plats i solen

Hej!



Tack för dina rara kommentarer på min blogg. :) Tack vare dem hittade jag hit till din fina blogg. :) Nu ska jag kika runt här ordentligt en stund.



Lycka till med löpningen! Det kommer säkert att gå lättare för varje gång du är ute och springer. Just löpning är inte min grej men endorfin-kicken man får av all slags motion är ju härlig och det är ju tack vare den man plågar sig. ;)



Ha en fin helg!



Kram Lotta

2010-08-14 @ 14:43:18
URL: http://minplatsisolen.blogspot.com
Postat av: mammaxtre

Ullis, visst mår man bättre av att motionera. Det står helt klart. Tack för sitt stöd!



2Barnsmamman, underbart att känna en längtan efter att springa. Det trodde jag aldrig att jag skulle få uppleva :-)



Lotta, plåga sig är precis vad man gör :-) Tack för din kommentar.

2010-08-14 @ 22:10:37
URL: http://mammaxtre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0