Färdigräknat på finska

Några punkter för mig att vara glad för idag den 7 december 2010.

1. Jag har för denna gång slutat att räkna på finska. Jag tog idag tag i det som bekymrat/bekymrar mig. Och banne mig tror jag att räknandet eller rättare sagt att jag valde att inte ta tag i det just när min frustration var som starkast hjälpte mig att göra samtalet till ett bättre sådant. Jag valde att ta några dagar på mig för att landa i de känslostormar som pågick inom mig innan jag ringde samtalet. Samtalet som jag bara kände mig tvungen att genomföra. Vad gör man inte när ens modershjärta blöder. Inget mer yksi, kaksi för nu åtminstone :-)

2. Ikväll kl.19.00 hade jag ett utvecklingssamtal inbokat. Med anledning av det så avstod jag kvällens styrelsemöte. Utvecklingssamtalet blev inställt p.g.a. sjukdom vilket innebar att jag fick en kväll hemmavid. Passade mig perfekt :-)

3. Väl hemma efter jobbet så hade min sambo som vabbat både igår och idag, gjort pizza. Hur god som helst och t.o.m. nästan vacker att titta på. Han är duktig han och jag är tacksam.

4. Melker är kräk-och feberfri. Han är redo för dagis imorgon.

5. Malin som kom hem igår kväll blev sjuk på tunnelbanan och kräktes i rulltrappan på vägen hem. Idag var hon dock pigg igen. Skönt!

Tänker man efter finns det en hel massa att vara glad över.





Kommentarer
Postat av: Anna Adanir

JA verkligen, men hoppas du klarar dig nu. Hoppas du kunde njuta av kvällen, snäll karl som gjort pizza :)

Kram

2010-12-08 @ 06:18:54
URL: http://annaadanirsvardag.blogspot.com
Postat av: Therese - Femstjärnigt

Bra punkter där! En hel del att glädjas åt :)

Kram

2010-12-08 @ 14:54:10
URL: http://tess74.blogspot.com/
Postat av: Alexandra

Men visst gör det. Och vad skönt att du inte längre räknar på finska. :-)



Kram fina du!

2010-12-08 @ 15:47:30
URL: http://lysandeogonblick.blogspot.com
Postat av: Anonym

Härligt att du slutat räkna! Och att du har så mycket att glädjas över!:)

Borde också ta tag i ett samtal, men jag orkar inte. Har bestämt mig för att allt runtomkring inte ska få knäcka mig, för jag duger som jag är även om alla inte tycker så alla gånger!!

Kram

2010-12-08 @ 21:30:20
Postat av: Grodmamman

Härligt att du slutat räkna! Och att du har så mycket att glädjas över!:)

Borde också ta tag i ett samtal, men jag orkar inte. Har bestämt mig för att allt runtomkring inte ska få knäcka mig, för jag duger som jag är även om alla inte tycker så alla gånger!!

Kram

2010-12-08 @ 21:31:12
URL: http://grodmamman.blogspot.com
Postat av: mammaxtremammaxtre.blogg.se

Anna, kräksjuk vill man inte bli hujedamig. Han är duktig i köket min sambo. Tyvärr är inte jag det. det innebär såklart att han inte har det så bra som jag.



Therese, viktigt att tänka på. det finns alltod något att glädjas åt.



Alexandra, finska är svårt dessutom :-)



Grodmamman, du duger. Var rädd om dig.

2010-12-09 @ 06:26:23
Postat av: anna of sweden

Skönt att alla mår bra igen! Och att du slutat räkna ... :)

2010-12-09 @ 14:53:30
URL: http://www.annasweden.blogspot.com
Postat av: mammaxtre

Anna,skönt som sagt :-)

2010-12-09 @ 19:57:10
URL: http://mammaxtre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0