Grillad fläskfilé




Ikväll har vi avnjutit en väldigt god middag här hemma hos oss. En av många fördelar med att bo i radhus är att man kan grilla när man känner för det. Höst som Vinter, vår som sommar. Kanske har ni räknat ut att vi grillat ikväll :-)

Denna fredagskväll ska jag njuta av. Vad skönt att det stundar en helg. Med lite vin kvar i glaset skall jag nu lägga mig i soffan och bläddra i några av de blanka tidningar jag fick i går. Vardagslyx i min värld.

Samtidigt håller jag tummarna för att Marcus kommer hem från träningen och meddelar att träningen gick bra och att han ska spela imorgon. Hoppas, hoppas....

Ett stort tack till er alla som kikar in i min lilla blogg. Trevlig helg!


Kommentarer
Postat av: Åsa

Vi har oxå ätit fläskfilë idag...tänkte oxå att vi skulle grilla men det är aningen kallt ute! Slurp, vad hade ni till...förutom vin :O Kram

2010-12-10 @ 20:38:28
URL: http://asa-s.blogspot.com
Postat av: LiseLotte

Här hemma är allt lite upp och ner. I morgon flyger vi till Thailand och ingen har packat ännu. Typiskt oss :))

2010-12-10 @ 23:08:12
URL: http://liselottesj.blogspot.com/
Postat av: Vivi

Kul att grilla ute även på vintern! Det är faktiskt riktigt mysigt, ska bli bättre på det! Ha en bra helg!

2010-12-11 @ 10:53:27
Postat av: Min plats i solen

Vad härligt att ni grillade utomhus igår! :) Jag funderade på det för några veckor sedan men sedan kom snön och sedan dess har de snöat i princip varenda dag. Så man kan väl säga att det snöade in. ;)



Jag hoppas att du har en riktigt skön och avkopplande helg tillsammans med dina blanka tidningar. :)



Kram på dig

2010-12-11 @ 16:28:11
URL: http://minplatsisolen.blogspot.com
Postat av: Jenny

Vad gott med grillat såhär i december:)



Ha en fortsatt trevlig tredje adventshelg!



Kraam Jenny

2010-12-11 @ 19:41:31
URL: http://www.hemmapakrakered.blogspot.com
Postat av: mammaxtre

Åsa, det var kallt ute :-) Vi åt klyftpotatis med champinjon sås till. Utöver det hade jag värmt chevreost vilka jag lagt på en bädd av bladspenat med honung och pinje nötter på toppen. Gott så gott.



LiseLotte, när man åker till Thailand behöver man väl inte packa ned särskilt mycket. Så har jag hört iallafall. Trevlig resa!



Vivi, varför sks man inte grilla på vintern. Det är ju så gott :-)



Min plats i solen, nog har det snöat alltid :-)



Jenny, tack för din kommentar.

2010-12-12 @ 16:48:30
URL: http://mammaxtre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0