Örnsköldsvik

Vi är i Örnsköldsvik. Tanken var att överaska Marcus som är i Örnsköldsvik med sitt lag. De deltar i Modo Hockeycup. Vi är således på semester ca 60 mil hemifrån. Det vetesjutton om han blev så överaskad förresten.....
 


Första matchen var mot Djurgården. Det blev en "vi har ingen vilja match" som slutade med förlust.



Efter matchen mot Djurgården tog vi oss till en underbart ställe för att fika. Stället ligger 149 meter ovanför havet. Ska ni besöka Örnsköldsvik är detta helt klart värt ett besök. http://www.varvsberget.se/system/visa.asp?HID=822&FID=794&HSID=14403 Utsikten var fantastisk och fikat var gott.



Dagens andra och sista match var mot Björklöven. Den matchen var en "vi borde ha vunnit match".



På hotellrummet i kväll har vi spelat spel. Vi har ätit potatisskruvar och godis och läst saga. Jag har även passat på att läsa ur Kajsa Ingemanssons Bara vanligt vatten. En bok som jag egentligen inte vill ta slut för att den är så bra. Vad det är avkopplande att läsa en bra bok. Precis vad trötta och slitna jag behöver.

Må så gott alla mina läsare. Tack för att ni hälsar på och tack till er som lämnar kommentarer. Jag blir så glad!

Kommentarer
Postat av: Marie KJ

Vilken underbar bild på Melker!

2010-12-28 @ 08:04:34
URL: http://systermarie.blogspot.com/
Postat av: Nettan

Hej! Hoppas att allt är bra med er och att ni haft en toppen jul.

Tack för julkortet,

Ha det bäst kramar från Blenda :-)

2010-12-28 @ 09:31:46
Postat av: Maribella

Vilken supporter han har i dej din hockeyson!

Hoppas han förstår och uppskattar det, om inte så lär han minnas med värme när han blir vuxen!

Kram

2010-12-28 @ 10:15:54
URL: http://www.maribellassk.blogspot.com
Postat av: Therese - Femstjärnigt

Synd med förlust för SSK men trevligt att få komma upp till ö-vik. Här hemma är det en salig blandning av vad man ska hejja på. Gubben är från Ö-vik och har själv spelat i Modo, så det är inte svårt att lista ut vilka han håller på kanske?;) Själv är jag född och uppvuxen i Stockholm, så en sann Djurgårdare. Alex (7 åringen) håller såklart på SSK, närmast till hands när man bor i Mariefred som vi:) Fast jag smyghåller på SSK numera jag med. Dom andra barnen håller på allt möjligt konstigt ;)Familjen Splittrad,höhö :)

Kram

2010-12-28 @ 18:54:29
URL: http://tess74.blogspot.com/
Postat av: Min plats i solen

Vilken härlig överraskningsresa och det låter som ni har det väldigt mysigt tillsammans. :)



Njut av årets sista fina dagar och allt gott inför det nya året! :)



Kram Lotta

2010-12-28 @ 21:27:09
URL: http://minplatsisolen.blogspot.com
Postat av: mammaxtre

Marie KJ, håller med. Jag tror banne mig att det är bästa bilden jag tagit sedan jag blev med riktig kamera. Kul!



Blenda, tack för din kommentar kära syster yster. Om jag varit utan förkylning hade julen varit än bättre. Fasiken vad jobbigt det är att vara sjuk. Kram.



Maribel, han är duktig på att tala om att han uppskattar att jag finns för honom. vet att han blev glad över att vi dök upp oanmälda :-)



Therese, Ö-vik var otroligt fint. En riktig hockeystad verkligen. Om alla håller på olika lag blir det dynamik när det är match kan jag tänka mig :-)



Lotta, tack för din kommentar.

2011-01-01 @ 19:46:42
URL: http://mammaxtre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0