Aktiviteter

Hallå där,
då lider sorgligt nog denna söndag mot sitt slut. Dagen har ägnats åt en rad olika aktiviteter.



Jag och Lillfisen har åkt skridskor idag. Efter frukosten tog vi oss till fågelkärret i Södertälje. Ett trevligt ställe att åka skridskor på. Melker börjar bli riktigt duktig på att åka skridskor. Här ser ni honom åkandes skridskor samtidigt som han fotograferar.



Han kan åka skridskor fastän han blundar :-) Han kunde också dra mig runt isbanan, och detta utan problem. Bättre fotarbete och snabbare skridskoåkning bjöd han på idag. Övning ger färdighet.



Efter lunch gick jag och Melker till pulkabacken. Glädjande var att även solen tagit sig dit.



Alltid lika skoj i pulkabacken.



Melker prövade på att åka på mage nedför en iskana. Fungerade också bra :-)



Efter att ha förberett middagsmaten åkte vi till Scaniarinken. Match mot serieledarna Haninge.



Tyvärr blev det till att åka hem med förlust. Bilden är tagen precis efter avblåsning. En bra och händelserik match. En match som inte var omöjlig att vinna. Marginalerna var inte på SSK.s sida idag.
För er som undrar hur det gick för min son så kan jag meddela att jag, sett ur och med mina "modersglasögon" tycker att det gick väldigt bra.
Jag ser att han växt under de två senaste matcherna. Det gör mig så glad. Det har sedan en tid  tillbaka gått lite trögt för honom. Nu verkar det som att han är på väg att hitta tillbaka. Det gör en mamma glad. Ett av målen stod han för idag, också bra för självförtroendet. Mycket speltid fick han, också bra för självförtroendet.

Nu efter att ha avnjutit middag och nattat lillfisen så har min hockeyspelande son precis roat mig genom att träna med mitt Wii Fit spel. Jag har fått skratta idag. Tack Marcus!

Må så gott all ni som hittat hit

Kommentarer
Postat av: Hem och Lycka

Härliga bilder!



kram

2010-02-07 @ 22:15:35
URL: http://www.hemochlycka.se
Postat av: a home far away

Åhhh mitt kära Scaniarinken....där har jag spenderat MÅNGA timmar...

Heja SSk, det kan dom behöva:)



Ha en fin dag

Kram Gunilla i Singapore

2010-02-08 @ 03:39:32
URL: http://www.vitaanglar.blogspot.com
Postat av: Frida-Fantastiskamamman

Vilken mysig söndag ni hade, skridskor & pulkaåkning är aldrig fel. Klart att sonen klarade sig galant på isen, som mamma är man ju alltid objektiv fnisss;)

Ha en fin vecka...

Kramisar<3

2010-02-08 @ 12:44:26
URL: http://fantastiskamamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0