Operation rensning

Hej, idag har jag varit ledig från jobbet. Detta passade mig mycket bra.





Medans snön yrde utanför fönstret valde jag att äntligen starta operation rensing. Som jag har rensat. Känner mig mycket nöjd över min insats. Det blev så bra. Vad vi har sparat på en massa papper som vi kunde ha kastat för flera år sedan.
Vi har haft en sådan oordning på viktiga papper jag och Kärleken.  När vi var i butiken Granit för lite sedan köpte vi arkiv-boxen med hängmappar som ser ni på bilderna ovan. Idag iordningställde jag den med våra viktigaste papper/dokument/handlingar. Jag är supernöjd. Känns bra att äntligen ha ett samlat grepp.



Idag har Melker och jag varit på bvc för fem års kontroll. Han var så duktig så. Han ville inte sitta i mitt knä när han skulle få en spruta. Han ville sitta själv. Satt själv gjorde han, och inte ett knyst sa han, och inte en tår fällde han. Helt otroligt duktig! Han blev ombedd att rita en teckning. Han valde att skriva sitt samt sin bästa kompis namn istället. Melker och Max skrev han. Nu blir det inga fler kontroller på bvc. Nästa kontroll sker av skolsköterska. Nästa spruta får han först när han går i årskurs fyra. Han börjar bli stor vår lilla pojk.

Må så gott

Kommentarer
Postat av: Grodmamman

Välordnat och snyggt!:) Jag hoppas att jag ska hinna rensa lite i våra pärmar i helgen. Vore ju bra mycket roligare om man kunde sortera in allt i en sådan där snygg låda!:)

Kram

2010-02-03 @ 22:25:39
URL: http://grodmamman.blogspot.com
Postat av: anna of sweden

Jag gillar också att rensa. Känner att det är dags för ett litet källarrens för min del. Snart. :)

Postat av: Jeanette

Visst är det fantastiskt med rensningar!! Speciellt när man är klar!! :)

Bra jobbat tjejen!!



Kram Jeanette

2010-02-04 @ 14:20:11
URL: http://alltoingetmedjeanette.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0