Bås 1

Hej på er alla denna fredagskväll,

Nu förstår jag att ni som läste gårdagens inlägg undrar om jag varit piggare och gladare idag :-)

Som utlovat gick jag och la mig tidigt igår kväll. Drömde konstiga drömmar och vaknade till några gånger under natten. Trots detta så har jag känt mig både piggare och gladare idag. Men, jag upptäckte sent på eftermiddagen att min blus var ut och in. Som tur var hade jag en kofta över, tror ingen märkte ngt. Dock erkännes att jag ibland blir orolig över mig själv :-(



Matchkväll i Telgerinken då SSK mötte Huddinge. En bra match som jag fick se från bås 1 och inte från läktaren.
Aldrig tidigare har jag stått i bås 1. Kanske är spelarna lika glad för det :-)
Att stå i ngt av båsen under match innebär att man räknar skott mot mål samt att man öppnar och stänger båsdörren för utvisade. Man skall också öppna båsdörren när den utvisade skall ut på isen igen... Jag klarade mig sisådär. Jag missade att öppna båsdörren vid två tillfällen, förlåt Joel :-) Övning ger färdighet, nästa gång skall jag inte missa, jag lovar. Sonen besökte tack och lov inte utvisningsbåset. Han gjorde ännu en bra match. Man blir ju så glad. 4-4 slutade matchen.

Melker hade svårt över att ha mig i ett bås istället för på läktaren. Han stod på läktaren ovanför mitt bås och ropade på mig och bankade på plexiglaset. Han blåste på plexiglaset och ritade ett hjärta till mig. Det är kärlek :-)

Nu tittar jag på Solsidan, superroligt program. Som man känner igen sig och andra :-)

Må så gott



Kommentarer
Postat av: Marie KJ

Jag har glömt öppnat dörrar, en gång missade jag en avblåsning och satt och filade naglarna när en arg en ville komma in :o)Och vad är ett skott på mål? Stolpe och ribba skall inte räknas, däremot målen. Man lär så länge man lever och bra är väl det!

2010-02-13 @ 08:14:30
URL: http://systermarie.blogspot.com/
Postat av: Sirpa

Är det bajsblöjorna du känner igen...?:)

2010-02-13 @ 16:40:46
Postat av: mammaxtre

Sirpa, näpp inte bajsblöjorna :-)

Hemma här finns ingen milimeterrättvisa, har aldrig funnits. Solsidan är galet kul!

Kramkram

2010-02-13 @ 20:16:50
URL: http://mammaxtre.blogg.se/
Postat av: Frida-Fantastiskamamman

Vad skönt att du iaf mår lite bättre igen, en blus utåin hör till vanligheterna i mitt liv;D

så du ska inte bekymra dig för det hihi!!

Övning ger färdighet, nästa gång kommer du vara en hejare på att öppna båsdörrar gumman.

Massor av kramar<3

2010-02-13 @ 21:19:44
URL: http://fantastiskamamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0