Bråttom, bråttom

Hej och gokväll på er kära bloggläsare,

efter jobbet bar det iväg hemåt i en hast. Bråttom, bråttom då  middagsmat skulle lagas och Melker skulle efter middagsmaten överlämnas till familjen Westberg som kvällen till ära skulle vara barnvakter tills dess att Malin kom från jobbet. För att spara tid hämtade Marcus Melker på dagis idag.

Kanske har ni nu räknat ut att vi hade en tid att passa då det var dags för en hockeymatch :-)

Serieslutspelsmatch i Allhallen i Skå som ligger på Ekerö. Super fin ishall. Kanske den finaste jag varit i förutom Scaniarinken då förstås. Matchen började klockan 20.30 Sent om ni frågar mig. För sent för en lillfis att följa med.
Tack Malin, igen. Du skämmer bort mamma och det tycker jag mycket om :-)



Matchen bjöd på några snygga passar och några snygga mål. SSK var överlägsna varför det aldrig blev någon spänning i matchen.



Förra gången vi var här fick min son matchstraff och fick lämna isen istället för att sitta i detta bås. Idag blev det ingen utvisning för hans del (tycker mamma är bra). På bilden ser ni tre SSK. are sittandes, på en och samma gång i detta bås. Två av dem är grannar till oss. De har spelat ihop med Marcus sedan han började spela ishockey. Då var de småglin :-). Det hör till ovanligheten att någon av dem sitter i utvisningsbåset.



Ca 2 minuter kvar av matchen med ställningen 2-6 tog Skå en time out. Detta skapade viss irritation på läktaren då samtliga bilar i vårat lag var tvugna att hinna med sista färjan hem. Time outen resulterade i ett mål och matchen slutade med vinst till SSK med 6-3. I laget finns det grabbar som bor i Strängnäs och Gnesta. De hade en lång väg hem denna sena onsdagskväll. Hoppas innerligt att de hann med sista färjan som hade avgångstid 22.30.

Mer spännande än så här blev inte dagens inlägg. Urtråkigt för er som inte känner mig, det förstår jag fullt ut. Kanske tråkigt för några av er som känner mig och min familj, förstår jag också. Men ishockey är en stor del av mitt liv. Något jag  för övrigt är oerhört glad över. Hoppas att få njuta av Marcus och grabbarna på isen i några år till.

Tack och lov dammsög Marcus entreplan när han kom hem från skolan idag. Jag slapp göra det nu när jag kom hem sent. Det är ngt att vara glad över det. Tack Anne-Marie och Robban för att ni passade Melker. Många parter inblandade för att kunna gå på ishockey sent en onsdagskväll.

Natti natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0