Tandis

Hejsan,

idag slutade jag tidigt från jobbet. Detta med anledning av ett inbokat läkarbesök för min egen del, och ett inbokat tandläkarbesök för Melkers del.



Här ser ni en duktig kille med mycket fina tänder. Måtte det alltid vara med lätta steg han går till och från tandis.



När man kommer hem efter en dag på dagis innefattandes både besök på bibliotek och stjärtlappsåkande i en pulkabacke sammantagett med att efter dagis besökt tandläkaren, då kan man bli väldans trött. Det blev Melker. Jag hittade honom i hans rum sovandes vid sitt lekbord. Att bandspelaren skvalade musik på hög volym kunde inte stoppa denna gullunge från att somna. Han blev snart pigg igen. Han tog sig en powernap helt enkelt.

Av mitt läkarbesök blev jag inte klokare, tyvärr. Att inte åka till Sälen på torsdag med tjejligan var ett korrekt beslut. Lyssna på min kropp har jag genom åren varit dålig på. Är det fortfarande. Börjar  dock bli bättre på detta. Att tacka nej till något som man ser fram emot så mycket som resan vi gör varje år till Sälen är ett säkert tecken på det.

Må så gott

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0