1 år


Godmorgon,



Inspirerad av Marie KJ.s lillasyster och hennes frus blogg http://pingvinfamiljen.blogspot.com/, fick jag den 7 januari 2009jag hjälp av min dotter att skapa en alldeles egen blogg. Idag har jag således varit en aktiv bloggare under ett års tid. Och jag finner det så roligt!

Tanken för mig med bloggen var att skapa egentid. Den skulle också öka mina data kunskaper, samt ge mig tid med mina äldsta barn ( utan dem hade det inte blivit ngn blogg). Mina barn som för övrigt tyckte att jag var TRÖG gällande att lära mig att överföra bilder. Ofta sa ngn av dem - men mamma! Ofta hörde dem mig ropa - Hjälp!

Nu efter ett års bloggande kan jag se att bloggen ger mig tid för reflektion. Bloggandet ger mig även en stund för mig själv. Mina datakunskaper har ökat (till viss del). Jag ber inte lika ofta om hjälp...

Vidare tycker jag att det är roligt att följa andra bloggare via cyberrymden. Roligt att hålla sig uppdaterad på vänners vardag genom att följa deras bloggar. Finner det även roligt att följa för mig okända människors bloggar. Kan jämföras (lite) med att kika in genom andras fönster när man passerar hus eller lägenheter på bottenplan. Det ju så roligt och se hur andra har det. Det går banne mig knappt att låta bli :-) Den stora skillnaden är att i bloggsfären bjuds man in :-) Det är roligt att knyta nya kontakter och få en liten glimt av livet någon annanstan. 

Min blogg ger såklart endast ett litet axplock om mig och min vardag.  Jag kan konstatera efter att ha kikat i andras bloggar med MÅNGA läsare att min blogg i grunden är lite tråkig. Detta till trots har jag genom året fått en tapper skara trogna läsare. Er vill jag tacka särskilt. Hoppas ni vill fortsätta kika in.

För er som läst hela inlägget vill jag förtydliga att jag inte går och ställer mig vid andras fönster och glor in. Jag har bara huvudet vänt åt rätt håll när jag passerar :-) Detta erkännes härmed. Tror inte att jag är ensamen om att tycka detta är kul. Se vad de har för gardiner, hur rörigt det är, eller vad fint de verkar ha. Kanske mysigt eller kanske ett galet val av färg på kaklet (enligt min smak) . Någon annan än jag som finner detta roligt?

Nu ska jag iväg till jobbet och ikväll ska jag tanka energi i goda vänners lag.

Må  så gott










Kommentarer
Postat av: Giggi

Grattis Lotta! Det har varit så kul att följa din blogg och jag hoppas att du fortsätter. Kram Giggi

2010-01-07 @ 09:27:04
Postat av: Maribella

Grattis till dej och bloggen!

Kram

2010-01-07 @ 21:20:45
URL: http://maribellassk.blogspot.com
Postat av: Jenny

Grattis på 1-års dagen!

Kram

2010-01-07 @ 22:22:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0