Klubba & Puck

Hej alla ni som hittat hit,

Tack vare att jag och Kärleken igår kväll beslöt oss för att ägna sen lördagskväll och del av natt åt matlagning, kunde vi ägna söndagsförmiddagen åt skridskoåkning.



Det skiljer 10 år mellan Marcus och Melker. Lillebror har stl 28 i sina skridskor och Storebror stl 43.



Marcus som var träningsfri idag följde med oss till fågelkärret i Södertälje för att åka skridskor. Även idag gick det bra för mig, ramlade inte :-)
Vi var angelägna över att åka skridskor även idag. Melker var så otroligt duktig igår varför det kändes viktigt att underhålla skridskoåkningen så att han blir bekväm i att åka. Han verkar ha lätt för sig, otroligt duktig!
Jag finner det så otroligt roligt att åka skridskor. Härligt också med en fysisk aktivitet som hela familjen kan göra tillsammans.



Här ser ni en man med klubba och puck och Marcus med klubba och puck. Dessa två har aldrig träffat varandra tidigare. Vad som förenade dessa två idag var att de båda hade klubba och puck med sig på isen. En pass sedan var saken klar. Ett möte mellan två personer. Ord var inte nödvändiga. Jag uppfattade inte att de sade ett enda ord till varandra. Klubba och puck förenar oavsett åldersskillnad. Lite coolt att se.



Vi har haft gäster här hemma idag med anledning av att allas vår Melker fyllde fem år häromdagen. På bilden ser ni en mycket nöjd Melker med  sin farbror Tomas. De prövar sig fram med lekdatorn som Melker fick i present.
Melkers farbror Ante syns också i bild. Melker fick så många fina presenter och var så nöjd så nöjd. Härligt med nöjda barn.

Nu är helgen snart slut vilket känns trist och tråkigt. Min helg har varit intensiv, men väldigt bra. Jag vill ha mer....






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0