På bättringsvägen

Hallå där,
Lördagar har kommit till att bli min städdag. Med andra ord har största del av dagen ägnats åt städning. Förbannat trist att städa på en lördag. Tiden och orken finns tyvärr inte för städning på vardagskvällar.



Kl. 17.00 var det nedsläpp i Scaniarinken. Match mot Nyköping. En viktigt match. Malin var så snäll och passade Melker vilket möjliggjorde för mig att se matchen. Tack Malin!



Tyvärr blev det förlust ikväll. Det är små marginaler i ishockey, åtminstone i denna match. Det hade lika gärna kunnat sluta med vinst. Men pucken ska in i mål och nära skjuter ingen hare...

Gårdagens match missade jag då jag prioriterade att vara hemma med min lilla sjukling. Den matchen hade varit väldigt bra och slutade med vinst. Alla femmorna hade fått spela lika mycket. Tredjefemman stod för två av målen. Idag fick tredjefemman knappt spela.



Min sjukling som har ännu en tuff natt bakom sig med kräkningar och spöken på besök är på bättringsvägen. Så pass att han orkade baka Snickers med sin storasyster ikväll. Hoppas, hoppas han sover hela natten inatt. Hoppas att han slipper kräkningar och att febern håller sig borta. Bli frisk nu min lilla fis.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja, det va verkligen synd med en torsk idag , jag har konstaterat att vi har gemensamma vänner Sirpa och Myran..... vi syns och hörs

2010-01-30 @ 22:01:47
Postat av: Anonym

2010-01-30 @ 22:02:47
Postat av: mammaxtre

Hej Anonym, vad kul med gemensamma vänner. Ännu roligare vore det om jag visste vem du är :-)

Tack för att du lämnat kommentar.

2010-01-31 @ 22:16:48
URL: http://mammaxtre.blogg.se/
Postat av: Grannen i 45:an

Jag missade att skriva vem jag var.....Sirpa och jag gick i samma klass från 1-9 , Myran och jag har lirat fotboll tillsammans i några år mvh Lotte

2010-02-01 @ 17:30:22
Postat av: mammaxtre

Lotte, så du har hittat hit :-)

Sirpa och Marie är vänner jag har sedan gymnasietiden. De står mig mycket nära.

2010-02-01 @ 20:45:02
URL: http://mammaxtre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0