Golfrunda

















Idag gick vi upp i bra tid då vi skulle spela golf. Jag och mina söner skulle gå en 18-hålsrunda.  Rundan blev inte alls så trevlig som jag hoppats på. Så blir det ibland. Bara att ta nya tag. Nästa runda med sönerna blir säkert en trevlig sådan. En runda i vilken man slipper att få spunk....
 


Efter golfrundan höll jag mitt löfte till Melker om att bada. Vi åkte till badet på Marö i hopp om att det badet är fritt från vattenloppor.

Dagens reflektion: Vad det är svårt att vara mamma ibland. Vad det är svårt att göra fler barn nöjda samtidigt. 
Kanske är det särskilt svårt när det är 10 år mellan sönerna.



När man haft en sisådär dag är det viktigt att fundera på det som varit bra. Därför har jag listat några saker som varit bra idag.

1. Solen.
2. Svärmor och Leifs golfbil (tack & lov för den idag)
3. Marcus hann med bussen.
4. Svärmor bjöd på middag.
5. Vi har inhandlat present till Melkers gudfar.
6. Jag älskar att spela golf, och jag har en tro om att kunna bli bra (mycket) bättre.
7. Mitt bunkerslag på sista hålet. Det var grymt bra :-)
8. Den ljumma kvällen med vacker solnedgång

Natti Natti



Kommentarer
Postat av: Garbo och jag

Mmm, jag VET hur det är att få ett bryt (spunk) emellanåt... Och då är det tur att man har några knep att ta till. Jag går ut i skogen och du gör en lista över vad som faktiskt varit bra.



Vi hoppas på en bättre dag idag...



Kramkram

Ullis

2010-07-28 @ 09:42:44
URL: http://garboochjag.wordpress.com/
Postat av: Grodmamman

Mysigt att ta en golfrunda tillsammans. Jag och maken spelade golf innan barnen och nu är i alla fall han himla sugen på att börja igen. Kanske att jag börjar igen jag också.

Vi har fyra år mellan våra barn och det är inte lätt att tillfredsställa båda dem heller alla gånger.

Kram

2010-07-28 @ 15:54:37
URL: http://grodmamman.blogspot.com
Postat av: mammaxtre

Ullis, knep är bra. Jag har inte riktigt hittat min utväg ännum tyvärr.



Grodmamman, börja spela golf igen. Det är hur roligt som helst. Vidare blir det ett gemensamt intresse.

2010-07-28 @ 22:41:21
URL: http://mammaxtre.blogg.se/
Postat av: Junitjej

Snygga golfhandskar!!

2010-07-30 @ 17:51:30
URL: http://junitjejen.se
Postat av: mammaxtre

Junitjej, handsken har jag fått i present av en god vän. Vad roligt att du också tyckte om den. Tack för din kommentar.

2010-07-30 @ 21:20:20
URL: http://mammaxtre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0