Hemresedag

Idag var det dags för oss att checka ut från hotellet. Dags för oss att bege oss hemåt. På vägen hem stannade vi till i Nyköping. Anne-Marie ville besöka Ittallas outlet butik och jag ville besöka Stadiums outlet butik. Från Nyköping fick Max åka med oss i våran bil.
 






Vi valde att ta den gamla Nyköpingsvägen och detta för min skull. Jag ville så gärna stanna till vid ett av många bedårande vackra fält längs den vägen. Fält vilka skimmrar i lila. En kvinna passerade oss när vi stod och fotade. Hon berättade att det var Lin. 



Vårat sista stopp innan vi åkte till landet var naturreservatet Stendörren. Jag hade aldrig varit där tidigare. Som ni ser på bilden var Max och Melker sams :-)



Melker passade på att ta ett dopp. Max, han tyckte att det var för kallt i luften. Vädret var klart svalare idag.



Dessa kossor gick längs vattnet och betade. De klättrar i bergen dessa kor. Hur vanligt förekommande det är i Sverige har jag ingen aning om. Men jag har inte sett det tidigare.

Väl hemma på landet satt familjen Wetsberg och väntade på oss. När de åkt upptäckte jag något tråkigt i våran kyl. Jag och Kärleken blev tvugna att ägna tid åt operation rengöring och utrensning. Inte vad jag hade tänkt mig...

Ikväll har jag tvättat, lagat mat till sönerna, hämtat Marcus på golfbanan och nattat Melker. 

Vår minisemester har varit oerhört givande. Det har varit trevligt att besöka Söderköping och Västervik. Det var en upplevelse att tillbringa en hel dag på Astrid Lindgrens värld. Trevligt att umgås med familjen Westberg. Skönt med hotellfrukost. Skönt att slippa laga mat and so on.

Att grabbarna har varit lite jobbiga och stundtals mycket jobbiga är som det är. Jag och Anne-Marie är överens om att det är en period och att den går över.

Minisemestern har varit otroligt intensiv. Alarmet på klockan har ringt kl 07.00 varje morgon. På detta har det varit fullspäckat schema och sena kvällar. Jag är sliten. Ska sussa nu. Det är trots allt arbetsdag för mig imorgon.

Må så gott alla mina läsare.

Kommentarer
Postat av: 2BarnsMamman

Vilka härliga bilder! Ni verkar ha haft en rolig, men intensiv semester. Nu får du vila upp dig :) Kram kram

2010-07-07 @ 21:26:56
URL: http://ihuvudetpamamma.blogspot.com/
Postat av: mammaxtre

2Barnsmamman, intensivt är bara förnamnet :-)

2010-07-07 @ 22:16:17
URL: http://mammaxtre.blogg.se/
Postat av: anna of sweden

Wow, vad vackert och mysigt det ser ut!

2010-07-08 @ 18:07:31
URL: http://www.annasweden.blogspot.com
Postat av: mammaxtre

Anna, det är oerhört vackert och det var väldigt mysigt. Ha det gott

2010-07-08 @ 20:18:38
URL: http://mammaxtre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0