Njutbart

Jag har haft det otroligt bra denna dag- och kväll. Detta har passat mig alldeles utmärkt. Njutbart med stora bokstäver.











Vädret under förmiddagen var sagolikt härligt. Tycker jag som är en soldyrkare av stora mått. Efter en lång frukost gick jag och Lillfisen ned till en av bryggorna på tomten. Där la vi oss i en varsin solsäng. Denna stund kan endast beskrivas som himmelriket. Njutbart, så njutbart. Från en annan av bryggorna på tomten badade Lillfisen. Med puffar på vågade han detta.

Att ligga i en solsäng på bryggan och se båtarna passera är så otroligt rogivande. Dagens båtbilder får idag bli tre till antalet.

Kvällen har jag tillbringat på golfbanan tillsammans med min sambo. Vi tog en kvällsrunda. En väldigt trevlig runda. Kärleken vann. Detta ska han också göra. Han är trots allt en duktig golfspelare med lågt handikapp, medan jag  fortfarande är en nybörjare då jag spelar så sällan. En nybörjare som fortfarande inte har officiellt handikapp.

Att spela golf är roligt. Jag ser det som en investering för framtiden. Ett gemensamt intresse att ägna oss åt när barnen blivit stora. Och nu också såklart :-)

Väl hemma efter kvällsrundan fick vi mat hemma hos svärmor. De har gäster som ikväll stod för matlagningen. De tänkte på oss. Det var uppskattat av oss golfspelare kan jag lova :-)

Jag har det bra, och det mina vänner är njutbart.



Kommentarer
Postat av: Marie KJ

Men vilken underbart söt unge den där Melker är! Och vad glad jag blir att du har det bra på din semester. Hoppas nu att studsmattan kommer till användning (levererad till sambons arbetsplats nu på morgonen)

Kram från vännen Marie

2010-07-29 @ 08:23:45
URL: http://systermarie.blogspot.com/
Postat av: emily

men va!? här regnar det och har sig :) skönt att någon har sol! kramis

2010-07-29 @ 09:17:59
URL: http://emslo.blogg.se/
Postat av: Garbo och jag

Åh, vad härligt att kunna känna att dagen varit bra. Dessutom kan du skatta dig lycklig som har en så toppenservice att få maten serverad... Det måste varit som pricken över iet...



kramkram

Ullis

2010-07-29 @ 10:46:09
URL: http://garboochjag.wordpress.com/
Postat av: Maidi

Vad härligt det är med sådana dagar då allt är bara Njutbart.



Maidi

2010-07-29 @ 18:11:19
URL: http://www.svartairisen.blogspot.com
Postat av: Jenny

Det låter som ni har det jättehärligt!



Vad söt din "Lillfis" är:)



Kraam Jenny

2010-07-29 @ 19:43:02
URL: http://www.hemmapakrakered.blogspot.com.
Postat av: mammaxtre

Marie KJ, håller förstås med. Han är söt :-)

Ngn studsmatta kom inte med hem till landet. Varför vet jag inte. Kram till dig.



Emily, solen var igår på besök i Trosa. Det var jag glad över. Idag regnar det även här :-(



Ullis, jag blev så glad över deras omtänksamhet.



Maidi, njutbara dagar vill jag ha fler av. Dem skall jag tänka på när hösten tar vid.



Jenny, vi har det toppenbra. Han är söt min Lillfis, tack.

2010-07-29 @ 21:23:59
URL: http://mammaxtre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0