Scandinavian masters

Väckarklockan ringde kl. 05.30 imorse. Vi behövde komma i väg tidigt då vi för tredjeåret i rad skulle gå på Scandinavian masters. Detta år förlagt i Bro Hof istället för som tidigare på Arlanda. Nytt för i år var också att vi tog grabbarna med oss. Detta till Marcus stora lycka. Melker nja....han var inte lika road.
Samtliga bilder i detta inlägg är tagna med mobilen. Tog inte med kameran. Som jag saknade den :-)



Vi inledde genom att följa Karlsson i några hål. När Melker inte tyckte att det var så roligt längre valde vi att sätta oss på en läktare för att kika på inspel. Marcus som var mycket nöjd över att för första gången få se "detta" på riktigt istället för genom tv-rutan. Han valde att följa en boll istället.



Anders Timell som jag tycker om att lyssna på när han gör radio i Mix Megapol gick som caddie. En sliten caddie utan stil, och med en för tung bag att bära (såg det ut som). Hans skratt är dock underbart.
Vidare kan nog ingen ta ifrån honom att han gjorde ett utmärkt jobb som caddie.



Banan var grymt fin. Bunkrarna var annorlunda mot vad jag sett tidigare. Hål nr 17 var ett helt otroligt hål. Tyvärr har jag ingen bild. Det var vackert, mycket annorlunda och nog väldigt svår.



När Melker fått nog gick vi till de olika barnaktiviteterna som fanns. Här ser ni en av dem.



Tyvärr kräktes denna Lillfis ned min tröja och sin regnjacka efter att ha druckit en slusch som nog blev för mycket för honom. Dagens goda gärning stod en småbarnsmamma för. Hon såg hur jobbigt jag hade när Melker kräktes. Jag hade inget papper och hade svårt att hantera situationen då han kräkts ned del av min tröja och min ena hand. Denna mamma kom fram till oss med våtservetter och sa - du kan ta alla. Tack och lov för att det finns snälla människor!



En bra dag på Bro Hof trots regn och kräkning.

När vi åkte hem från golfbanan var det endast 12 varma grader utomhus :-( 

Kommentarer
Postat av: Sofia

Tack för tipset! :) Jag ska fixa ilägg fort som tusan så det inte blir värre.

2010-07-24 @ 23:49:54
URL: http://linsfia.wordpress.com
Postat av: Garbo och jag

Ibland är det svårt att uppfylla allas behov. Se storebror som vill se golfen live och lillebror som helst inte ville vara där alls... Men man får göra sitt bästa och försöka kompromissa, och det verkar ni ha lyckats bra med.



Stackars lilla gubben som kräktes - men supersnäll kvinna som fanns där med våtservetter...



Sköt om dig och familjen

Kramkram

Ullis

2010-07-25 @ 05:51:11
URL: http://garboochjag.wordpress.com/
Postat av: Åsa

Ahaa...en golf familj :) Träffade maken min när han var på Scandinavien Masters i Malmö för X antal år sedan....Golfar inte själv men ska nog ta tag i det så småningom! Kram

2010-07-25 @ 09:28:09
URL: http://asa-s.blogspot.com
Postat av: mammaxtre

Sofia, det var så lite. Hoppas det ska hjälpa.



Ullis, livet är en enda stor kompromiss :-)



Åsa, det stämmer bra. Golf familj it is. Jag gick med runda efter runda innan jag gick en kurs. Ser det som en investering för framtiden. Gemensamt intresse med den man lever ihop med. Bra på äldre dar och kanske innan dess :-)

2010-07-25 @ 19:41:48
URL: http://mammaxtre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0