Älskade ungar

Jag har valt att stanna hemma istället för att åka till landet. Kärleken och Melker åkte dit redan igår. Marcus är hos sin pappa och Malin som mer eller mindre (mest mer) flyttat hemifrån är inte hemma här.

Således är jag ensamen hemma. När man är ensamen och har det tyst omkring sig hinner åtminstone jag ta mig tid att tänka och fundera.

Detta har jag gjort ikväll. Samtidigt som jag njutit av solen för en stund, bläddrat i en blank tidning, tvättat och hängt tvätt samt planterat blommor i mina utekrukor och vattnat min älskade rabatter.

Jag har tänkt och funderat på en hel massa saker. Bland annat på mina älskade ungar. Förmodligen har jag precis just nu alla tre för långt borta från mig. Saknaden har nog sitt i att jag funderat massor på just dem och mig och vår relation.

Jag har gjort endel val i mitt liv som inte alltid varit de bästa för vare sig mig eller barnen. Vidare har jag under en längre tid varit förfärligt trött och lidit brist på energi. Detta sammantaget gör att jag kanske inte klarat av den mamma som jag önskat ge mina barn.

Kärleken till mina barn är bottenlös. Den finns där och är stark så stark. Det vet dom. 

Jag ska fortsätta funderandet och försöka komma på hur jag skall få energin tillbaka. Så att mina barn kan få en piggare och gladare mamma med ork. Kanske är joggingskorna som jag funderar på att köpa en av pusselbitarna :-)

I senaste numret av tidningen mama var det en artikel om Världens bästa mamma. 25 tecken på att just du är världens bästa mamma. De nedan stämde in på mig så jag får väl suga åt mig lite, iallafall

Du lämnar, hämtar, skjutsar och väntar. Sen börjar du om igen.

Du kan behålla en hemlis.

Du överlever på fyra timmars sömn per natt. Ett i sträck om det vill sig illa och det gör det.

Du fortsätter att ställa fram grönsaker fast ingen utom du vill ha dem.

Du står på benen. Snyggt jobbat!

Malin, Marcus och Melker mina älskade ungar, vad glad jag är över att vara eran mamma.













Kommentarer
Postat av: Anonym

men vad är en bra Mamma ? man kanske inte alltid gör dom rätta valen i sitt liv , men vem gör det ? man älskar sina barn mest av allt och det räcker mycket längre än man tror.

du har alltid varit en bra mamma och gjort ett super jobb när det gäller dina barn mer än många skulle skulle klara av.

jag vet inte vad du har för funderingar just nu och jag har ingen aning om hur ditt liv ser ut men att du är en bra mamma med tre fantastiska barn det vet jag och det är bara din förtjänst , glöm aldrig det.

/ Nettan

2010-06-04 @ 22:46:54
Postat av: Marie KJ

Vilket fint inlägg! Att vara mamma är också den enda platsen man är oersättlig på. På jobbet och i kärleksrelationen kan man faktiskt bytas ut, men ALDRIG som mamma. Jag är som du, att vara mamma är det bästa jag gjort och i den rollen trivs jag bäst. Vore jag 5 år yngre skulle jag ha skaffat några med Magnus med!

Varm kram till älskade vän, snart ses vi!

2010-06-05 @ 09:02:01
URL: http://systermarie.blogspot.com/
Postat av: Giggi

Fina du... Blev rörd när jag läste ditt inlägg.. Du har tre otroligt fina barn du och jag säger som Nettan att det är din förtjänst.

2010-06-05 @ 09:11:11
Postat av: Mrs. S

Det är inte alltid lätt som sagt... Men jag tror att mammor generellt är lite för hårda i sin bedömning om sig själva. Men de utdragen ur artikeln ska man ta åt sig!

2010-06-05 @ 10:07:00
URL: http://mammafrudotterjag.blogspot.com/
Postat av: Jonas Hedström

Jag har också funderat en del kring det där. Är övertygad om att barnen mår bra av att man som förälder ser till att sköta om sig själv - även om det gör att man är hemifrån mer än tidigare. I mitt fall är det träningen som tar min tid (även om jag försöker lägga den på tider där det "stör" minst). Jag får 100 gånger mer energi när jag håller igång. Mår jag dåligt mår barnen indirekt dåligt, tror jag.

2010-06-05 @ 11:56:11
URL: http://carpefuturum.blogspot.com
Postat av: Mammaxtre

Tack snälla Nettan, Gisela, Jonas, Mrs S och Marie KJ för era kommentarer. Dessa ord värmer gott.

2010-06-05 @ 19:20:07
URL: http://mammaxtre.blogg.se/
Postat av: Sonen din

Älskar dig mamma

2010-06-07 @ 22:31:15
Postat av: Lollo

Vilket fint inlagg !

sitter har med tararna sprutandes, med tva av mina barn kvar med sin faktist bara bonus pappa i australien, dem valde det sa.

Har sitter jag med sonen i sverige & kanner mig sa 1/2 och ensam...

nicker instammande i dina ord & jo att vara mamma ar inte latt alla ganger.

varma soliga sommar kramar Lollo

ps, jag tycker du verkar en tokbra mamma & hustru, barna dina ar jattefina <3

2010-06-12 @ 19:00:14
Postat av: mammaxtre

Marcus, love you to.



Lollo, endel förstår och känner igen sig medans andra inte alls kan relatera till detta.

Som jag uppskattar dina kommentarer. Vad svårt du måste ha det med två barn på andra sidan jordklotet. Förstår så väl att du känner dig halv och inte hel. Livet är inte lätt, det är så sant. Jag tänker på dig och önskar dig en bra sommar.



Tack för fina ord. Jag är säker på att även du är en bra mamma. Man gör så gott man kan och förmår.

En varm kram till dig via cyberrymden sänder jag härmed.

2010-06-13 @ 00:18:09
URL: http://mammaxtre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0