Trosa marknad



Idag har vi flanerat runt på Trosa marknad. Trosa marknad infaller en gång per år och alltid en dag i juni månad. Massor av människor besöker lilla Trosa denna dag. Massor med stånd längs vägarna. Mycket bra- och mycket skräp säljes. Atmosfären är härlig. Som jag älskar denna marknad.



Melker fick provsitta i ett flygplan. Vidare fick han en strut med popcorn. Även om mamma är mest nöjd över besöket på marknaden så är han åtminstone lite nöjd.



Inatt var det väldigt mörkt när jag och Kärleken kom ut till landet. När natt blev till morgon och jag kikade ut genom fönstret i vår ytterdörr såg jag denna möbelgrupp stå där. På möbelgruppen fanns ett kort fasttejpat. Möbelgruppen var en födelsedags present till Kärleken i efterskott och till mig i förskott. Så fin möbelgrupp. Helt perfekt!



Jag tycker att det är vackert med gräslök. Vi har så mycket gräslök på tomten.



Ikväll har vi bjudit Kärlekens familj på god middag. Han har som bekant fyllt år. Tårtan bjöd svärmor på.
Som han blev uppvaktad. Kul!

Marcus är med ut till landet. Han har dock varit upptagen hela långa dagen och mer därtill. Melkers farbror Tomas var så snäll och ordnade ett extrajobb till honom. Arbetsgivaren är nöjd med hans insats, vilket gör en mor mycket glad.

Melker har visat upp en trotsig sida denna lördag, tålamod är bra att ha....
Imorgon har trotset säkert gått över, den var bara tillfälligt på besök.

Må så gott

Kommentarer
Postat av: Garbo och jag

Hej "mammaextre"!



Jättetack för din påhälsning inne hos mig. det rä alltid lika kul med nya "ansikten".



Vilken fin son du har. Han ser i alla fall ut att ha lite kul på marknaden - även om dessa liv inte brukar vilja stanna till och titta på det jag vill... :-) Hoppas du hittade nåt trevligt. Jag brukar dessvärre hitta saker jag inte trodde jag behövde...



Jag besöker dig gärna igen, om jag får.



Ha det gott!

Kramkram

Ullis



2010-06-13 @ 11:30:39
URL: http://garboochjag.wordpress.com/
Postat av: Garbo och jag

fniss Du tror väl att jag inte kan stava...



"det" ska börja med stor bokstav



"rä" = är



"mammaextre" = mammaxtre



Bra start på mitt första besök hos dig :D :D

Ha det gott!

ler

2010-06-13 @ 11:34:49
URL: http://garboochjag.wordpress.com/
Postat av: mammaxtre

Ullis, som jag känner igen mig i att stava fel. Slarv för att man har så bråttom att skicka iväg:-) Kika gärna in igen. Ha det gott

2010-06-13 @ 17:35:48
URL: http://mammaxtre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0