Fredrick & Marcus

Idag har jag hunnit med två kalas.



Mitt mellanbarn Marcus fyller 15 år idag. Bilden tog jag innan vi skildes åt imorse.



Min gudson Fredrick konfirmerades idag. Vidare har han nyligen fyllt femton år varför det fanns dubbla anledningar för mig att fira honom idag.



Fredrick med sin mamma Viktoria (mina söners gudmor) och sin mormor Maggan. Maggan som jag hade trevligt sällskap av i kyrkan. Alltid lika trevligt att komma hem till familjen Borg. Tack snälla för att jag fick vara med och dela denna dag med er.

Efter detta kalas var det dags att åka hemåt för att förbereda kvällens kalas. Vi gjorde det mycket enkelt för oss. Jag har bestämt mig för att INTE skämmas för detta. Tiden räckte inte riktigt till denna helg, och allt handlar förstås om prioriteringar. På Marcus kalas bjöds det därför inte på något hemlagat. Tårtor från Ica Maxi och pizza från närmaste pizzeria. Så fick det bli denna gång och det blev så bra så :-)



Marcus med ny hockeyklubba. Den fick han av Melkers farbror Tomas.

Jag är säker på att både Fredrick och Marcus somnar väldigt nöjda ikväll. Precis som det ska vara helt enkelt.
Två fina femtonåringar värda att somna nöjda.

Må så gott alla ni som hittat hit









Kommentarer
Postat av: LiseLotte

Hej där och tack för snälla kommentarer.

Ica Maxi gör ju alldeles strålande tårtor. Man måste ju inte jaga andan ur sig för att det ska bli bra, det blir ju det ändå. ;)



Gräsmattebilden som du påpekade inte hade mossa, kan jag säga att halva nedre delen har mossa. Får ta en bild på det någon gång. Tycker faktiskt det är skönt att gå på.



LiseLotte

2010-05-24 @ 10:52:01
URL: http://liselottesjodin.blogspot.com/
Postat av: anna of sweden

Enkla kalas blir oftast trevliga kalas.



Grattis till både son och mor här från Amerikat!

2010-05-24 @ 17:12:30
URL: http://www.annasweden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0