Gibraltar

Dagen har tillbringats på Gibraltar. Samtliga bilder i dagens inlägg är tagna där. Vi åkte dit tidigt på morgonen och kom hem när dagen blivit till kväll.

Min sambo säger att ca 99 % av alla som besöker klippan på Gibraltar antingen åker linbana eller bil. Vi, kan jag meddela, promenerade upp- och även ned. Totalt sett tog detta ca 6 timmar. Melker 5 1/2 år skall ha en guldstjärna. Vi promenerade naturligtvis inte bilvägen upp. Vi tog stigar och andra vägar.

Kan också meddela att "Top of the rock" var på en galen hög höjd för mig som plötsligen blivit höjdrädd. Utsikten var självklart helt enorm.

Väl hemma känner jag att det var bra att vi valde att promenera (även om det var galet jobbigt). Vi fick se och uppleva så mycket mer än om vi hade gjort som de flesta andra. Vi har fått kunskap i historiken kring Gibraltar. Vi har gått i tunnlar, kikat i fängelsehålor, tittat på vaktposter samt besökt ett slott, och en massa annat.

Sällskap under vårat promenerande hade vi också. Detta av levande- och döda fiskmåsar, ödlor, apor och fjärilar.

Gibraltar tillhör England varför pass var nödvändigt att ha med för att få komma in. Innan vi lämnade Gibraltar letade vi upp en badstrand. Kvällsbad fick bli belöningen. Jag tog ett premiärdopp, tjohoo.

Då kommer en massa bilder, håll tillgodo :-)





























Imorgon är en ny dag med nya möjligheter. Ha det gott alla ni som orkat skrolla ända ned hit.





Kommentarer
Postat av: Marie KJ

Underbart. I morgon tycker jag att ni ska bara SOLA och BADA samt LATA er.

Kram Kram

2010-05-28 @ 22:51:17
URL: http://systermarie.blogspot.com/
Postat av: anna of sweden

Vilka fina bilder! Det verkar som om ni har en bra semester. Fortsätt njuta!

2010-05-29 @ 01:42:21
URL: http://www.annasweden.blogspot.com
Postat av: Sirpa

Ja, Gibraltar är verkligen fint. Har varit där på utflykt när vi varit på rehab med Tobbe (på Centro Forestal Sueco.

2010-05-31 @ 12:45:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0