Underskattad

Hej alla goa läsare, 



Klarbärsträdet utanför vårat radhus blommar så vackert.



Jag fick i kväll sällskap av en urgullig liten Maja.



I skrivande stund sitter jag på vår uteplats på baksidan. Jag njuter av en skön kväll. Klockan är snart 20.30 och jag sitter ute :-) Jag njuter av fågelsång. Jag njuter av ljudet från ett grannpar som småpratar med varandra efter att ha tillbringat dagen på olika håll. Jag njuter av ljudet från en annan av våra grannar som vattnar sin gräsmatta. Olika ljud men ändå någon form av frid. Jag älskar våran plätt på baksidan. Gräset har jag klippt ikväll. Min rabatt har vaknat till liv, och som ni ser på bilden har även Rabarbern kommit till oss. Kan man bli annat än glad!?

Extra glad är jag över ett telefonsamtal jag fick ikväll från Viktoria. Telefonen har kommit att bli underskattad kände jag efter att ha samtalat med henne. Telefonen har bytts ut av mailen. Lite dumt, det slog mig idag. Härligt att prata med en vän. Härligt att höra din röst Viktoria. Tack för att du slog mig en signal!

Det blev således ett bra avslut på en i övrigt tråkig dag.


Kommentarer
Postat av: Marie KJ

Håller med om att årstiden är underbar! Läst ut boken Hope, vill du har tillbaks den? Man skämdes nästan lite över konvolutet (ser ut som en Harlekinroman)men jag tyckte också att den var bra! Infiltratören kommer i retur, orkade bara lyssna på en CD, känns som en nyhetsuppläsare som läser upp info om krimenella.

Ha en bra sista tid på jobbet tjejen!



Kram Kram

2010-05-18 @ 08:23:38
URL: http://systermarie.blogspot.com/
Postat av: 2BarnsMamman

Härligt! Visst finns det mycket att njuta av här i livet och visst blir det lite lättare att göra det när solen skiner och luften är ljum :) Kraam

2010-05-18 @ 21:04:37
URL: http://ihuvudetpamamma.blogspot.com/
Postat av: mammaxtre

Marie KJ, skicka boken vidare. Kul att du tyckte om den.



2Bbarnsmamman, mycket lättare att njuta när vädret är alldeles underbart :-)

2010-05-18 @ 21:28:04
URL: http://mammaxtre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0