Min last



Hej, jag heter mammaxtre och jag är (nog) sockerberoende. Så skulle det kunna låta om jag skulle gå på ett möte med missbrukare.

Jag är galen i godis. Jag kan till och med längta efter och se fram emot att få äta godis. Jag är hemsk och väldigt glupsk. Detta börjar bli ett problem känner jag.

Lördagsgodis räcker alltså inte för mig. Godis nästan varje dag blir det. Så även idag. Beviset ser ni i bild ovan.

Jag har alltid älskat godis och sällan eller aldrig hållit mig till lördagsgodis. Men nu när jag blivit över 40 år gammal märker jag att godiset börjar få en negativ inverkan på min kropp. Inte lika enkelt att bli av med de kilon som kommer till.

Ni som känner mig behöver inte gå i taket nu med fraser som, du som är så smal osv. Jag är ganska smal men inte lika smal som förut. Och nu händer det grejer kring midjan och magen märker jag. Grejer som jag kanske inte tycker så mycket om.

Men godis det tycker jag om..... Och motionerar gör jag inte....

Måste ta mig en funderare på detta här.




Kommentarer
Postat av: Vanilla

Hej! Jag är beroende av choklad... det finns väldigt mycket goda chokladkakor här i Ecuador och eftersom det inte känns som vardag blir det nästan varje dag här... :-P



Kram

2010-05-06 @ 23:49:13
URL: http://byvanilla.blogspot.com
Postat av: Sirpa

Godis är verkligen gott!

Sedan i påskas (d v s efter påsk) har jag inte ätit en godisbit/choklad, vilket jag inte trott var möjligt. Men det går förvånansvärt bra.

Dock är glass/bullar/kakor tillåtet om det bjuds på.



Lagom förbud är bäst.

2010-05-07 @ 13:30:20
Postat av: Maribella

Börja i liten skala, utöka till varannan dag och välj med omsorg!

Testa med nötter och russin de andra dagarna, eller annan frukt.

Jo, jag vet....frukt är INTE godis men kan funka lika bra!



Och till Sirpa, BRA JOBBAT!!



Kram

2010-05-07 @ 13:42:06
URL: http://maribellassk.blogspot.com
Postat av: Mor Duktig

Låt mig äta upp det där!!!!

2010-05-07 @ 14:03:23
URL: http://www.morduktig.blogspot.com
Postat av: anna of sweden

Ät några bitar för mig medan du funderar! ;)

Postat av: Elin - Mamma till Edvin och lillebror i magen ♥

Va sugen jag blev på lakrits o salt när jag såg din bild ;) O jag är nog som dig...sockerberoende, få se hur min kropp reagerar sen när lillebror kommit ut när socker o annat gott kommer att bli ett "bigg no no" för att man ska komma i sina gamla kläder igen ;)



Ha en fin fredagskväll!

Kram

2010-05-07 @ 20:56:11
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: Mammaxtre

Ett stort tack till er alla som kommenterat. Det uppskattas.



Sirpa, vad duktigt av dig!

Maribel, tack för tipsen.

2010-05-07 @ 21:19:25
URL: http://mammaxtre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0