Regnpromenad

I Trosa var det Loppmarknad och annat ståhej idag.



Kärlekens brorsdotter Emilia är en företagsam femtonåring. Hon jobbade extra vid ett av borden kring loppmarknaden idag. Hon hade det finaste bordet av alla.



Hon sålde inta bara blommor och krukor. Hon sålde sylt och kakor också.



Saft fanns också till salu på hennes bord. Godis bjöds det på.



I närheten av Emilias bord fanns det en fiskdamm. Melker provade lyckan.



Melker och jag tog detta tåg från loppmarknaden in till hamnen. Tyvärr började det att REGNA.

 

Jag och Melker beslöt oss för att promenera hem från hamnen. Detta trots att regnet formligen vräkte ned. Han är min hjälte idag då han promenerade dessa kilometrar hem utan att gnälla en endaste gång♥

Hade han gnällt hade jag förstått honom. Jag hade banne mig sjäv lust att gnälla lite. Inte ett dugg mysigt. Väl framme vid landet var det bara till att byta om till torra kläder. 

Kärleken, Ante och Marcus som istället för loppmarknad valde att gå en golfrunda, spelade bara fyra hål innan de bröt upp på grund av detta eländiga regn. Skitväder!             



Dagens båtbild.

Ikväll har vi kikat på Alvin 2. Vi har ätit god middag hos svärmor som hade huset fullt med släktingar kvällen till ära.

Imorgon är det arbetsdag igen..

Natti Natti

Kommentarer
Postat av: anna of sweden

Det ser mysigt ut. Trots ovädret ...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0