Ronda

Dagen har till stor del tillbringats i en bil, och inte på stranden. Kärleken som varit här tidigare vill visa oss runt. Idag stod Ronda på agendan. Ronda ligger uppe i bergen. Och då menar jag uppe... Hela vägen upp till Ronda tänkte jag på att vi skulle bli tvugna att ta oss ned också. Hujedamej!



I Ronda finns Spaniens äldsta tjurfäktningsarena.





Oerhört vackra trappsteg fanns det i denna arena. Här fanns även ett museum som fick sig ett besök av oss.

.



Utsikten var magnifik.



Apelsinträd.



Melker



Inte visste jag innan detta besök att jag var höjdrädd. Nu vet jag.



Bilfärden ned för bergen var hemskt jobbig, tycker jag. Kringelikrokvägar utan dess like. Endast bilen fick plats på vägen. Kikade man ut genom fönstret var det stup rätt ned. Fy farao vad rädd jag var. Och då handlar det absolut inte om min sambos sätt att köra. Han är en utmärkt bilförare. Höjden kontra kringelikrokvägar, smala utan dess like, det passade inte mig. Tack och lov att jag inte körde...
Denna stackars Åsna stod längs vägen uppe i berget. Fastbunden utan mat och vatten. Så synd om den. Tog lång, lång tid att åka ned för detta berg.

När vi väl kommit ned från berget hade jag lust att kräkas och gråta för en stund. Aldrig mer ska jag åka bergodalbana, och aldrig mer ska jag till Ronda. Marcus tyckte att bilfärden ned för bergen var det roligaste på hela dagen.



Väl hemma igen blev det ett kvällsdopp. På bilden ser ni två nöjda bröder.



Två hungriga måsar.

Efter kvällsdoppet for vi iväg till ett stort shoppingcenter. Där Sirpa om du läser detta fanns Sephora. Innebär förstås att det inhandlades ögonskugga :-)

Imorgon är en ny dag. För oss kommer den att tillbringas i Spanien. Vad dagen kommer att innehålla, det får visa sig :-)

Hoppas att ni kära läsare stod ut med alla bilder i detta inlägg. Kan bara inte välja ut ett fåtal :-)

Välkomna åter!

Kommentarer
Postat av: Marie KJ

Underbara bilder tycker en som också är tokhöjdrädd!

2010-05-27 @ 23:05:16
URL: http://systermarie.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0