Gabriellas sång



Idag blev jag ännu en gång påmind om hur skört livet är. Påmind om att vi ska vara tacksamma för var dag vi har tillsammans med nära och kära. Att vi ska ta vara på det liv vi lever och att vi skall forma det som vi själva vill leva det.

Mina tankar har idag varit fylld av oro över en granne och hennes familj. Min granne är en 40-årig trebarnsmamma. Mamma till pojkar i lägre skolåldern. Hon ligger på sjukhus och hennes tillstånd är mycket allvarligt.

Från den ena stunden till den andra kan livet ta nya vändningar. Detta vet vi så väl, de flesta av oss.

Som jag hoppas att det ska ordna upp sig. Att mardrömmen för denna familj övergår i lättnad och lycka.

Benny Andersson har skrivit Gabriellas sång. Nedan följer del av text.

Det är nu som livet är mitt
Jag har fått en stund här på jorden
Och min längtan har fört mig hit
Det jag saknat och det jag fått

Jag vill känna att jag lever
All den tid jag har
Ska jag leva som jag vill
Jag vill känna att jag lever
Veta att jag räcker till

Jag vill leva lycklig
För att jag är jag
Kunna vara stark och fri
Se hur natten går mot dag

Jag vill känna att jag levt mitt liv.

// Ta väl hand om er därute i cyberrymden

Kommentarer
Postat av: Bettan

Gabriellas sång är så himla fin!



Hoppas det går bra för din granne och hennes familj. <3



/Bettan

2010-11-09 @ 23:53:28
URL: http://bettanf.blogg.se/
Postat av: Anna

Åhhh den ju sååå fiiin! va jobbigt för dig och såklart grannarna. Usch de är för hemskt med alla sjukdomar!!

Kram o ta hand om er!

2010-11-10 @ 06:24:31
URL: http://annaadanirsvardag.blogspot.com
Postat av: Vivi

Hej, ja så fort det kan vända, hoppas att det går bra. Jo jag fick snö utanför fönstret....kram

2010-11-10 @ 08:12:46
Postat av: LiseLotte

Jag vet. Jag tror jag tänker på det åtminstone en gång om dagen. Vi pratade om det för ett tag sedan att det är så många runt ikring som drabbas. Här där jag bor gick en ung kille bort tragiskt. Jag kan inte säga att jag känner familjen men eftersom barnen går i samma skola och träffas på aktiviteter så vet man ändå. Den graven var i helgen översållad av ljus. Jag stod länge och tittade. Så många vänner som hade lämnat både gosedjur som små stenar med skrift.

Så när jag läste din text tänkte jag genast på barnen.



Livet är svårt man förstår ibland inte hur det är tänkt.

Stor Kram LiseLotte

2010-11-10 @ 09:26:58
URL: http://liselottesj.blogspot.com/
Postat av: Lollo

Vad fint av dig du är nog den bästa granne hon kan ha & bilden passar så bra in idag... Ryser !



Kram

2010-11-10 @ 19:37:04
URL: http://pingvinmammans.blogg.se/
Postat av: Liw

Livet är så skört. Men det är lätt att glömma det i vardagsstressen som pockar på.

Trevlig kväll!

2010-11-10 @ 22:09:31
URL: http://liwetochvardagen.se
Postat av: mammaxtre

Bettan, tack för din kommentar. Vad roligt att du hittat hit. Vi hoppas att det ska gå bra. Tack!



Anna, vi får hoppas att det ska gå bra. Trist som attan. Jag lider med familjen.



LiseLotte, sorg och sjukdomar är svårt. Att vissa saker händer är också svårt att begripa. Man vill ju ha ett varför som förklaring.



Lollo, bästa grannen vetesjutton. Det går dock inte att inte beröras. Det går inte att inte oroa sig och det går inte att inte känna med familjen i deras svåra stund. Mna blir också påmind om sin egen dödlighet.



Liw, hej och tack för din kommentar. Vardagen tar över, så är det. Men ibland kommer påminnelsen som ett brev på posten.

2010-11-11 @ 06:02:55
URL: http://mammaxtre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0