Halvdag



Halvdag i schemat låter alldeles fantastiskt skönt. Att få sluta 4 timmar tidigare är normalt, inte helt fel. Jag visste dock från tidig morgon att jag inte skulle ha en chans att sluta så tidigt. Hoppades dock på att kunna gå tidigare än jag vanligtvis gör. Som jag fick stressa för att uppnå detta. Väl hemma kom jag på flera saker som jag inte får glömma. Skrev naturligtvis ned dessa i punktform....Får dock vänta till på måndag, kanske.

Ikväll har jag haft förutsättningar för att koppla av. Marcus stod över kvällens träning. Han verkar kry men är rastlös. Tänk den dagen när han slutar med hockeyn.... Han var sjuk igår och helt slut. Vilar från träningen idag med anledning av att han inte känner sig hundra och är samtidigt så rastlös och uttråkad.

Själv har jag tokstressat under en alltför lång tid att jag har svårt att varva ned. Svårt att tillåta mig själv att koppla av. Jag övar och gör så gott jag kan. Problemet är att ögonen mina vill somna och det redan från tidig kväll medan jag samtidigt vill vara vaken och njuta över att få vara hemma. Hem Ljuva Hem

Dagens höjdare var middagsmaten. Vi valde att grilla. Grillat är gott och inte säsongsbetonat för oss.

Ha en trevlig kväll och stort tack för att ni kikade in.

Kommentarer
Postat av: Anna

Godmorgon, hoppas du kunde varva ner i går kväll, inte bra me stress ju.

Hoppas du får en lugn lördagutan lotter :)

Kramis Anna

2010-11-06 @ 06:31:22
URL: http://annaadanirsvardag.blogspot.com
Postat av: Min plats i solen

Det låter inte bra de där med stress och att ha svårt att koppla av. Jag var ju själv där en gång så jag känner igen känslan. Man har en lång lista i huvudet med allt som måste göra innan man tillåter sig själv att koppla av. Problemet är ju bara att den där listan inte alltid är realistisk i förhållande till hur många timmar det finns på ett dygn. Jag har ett citat uppsatt på väggen för att påminna mig själv om att inte hamna i spiralen igen:



"Visst hinner den stressade dubbelt så fort, dubbelt så fort till döden."



Det tål att tänkas på. Ta hand om dig och var sann mot dig själv.



Kram Lotta

2010-11-06 @ 19:49:17
URL: http://minplatsisolen.blogspot.com
Postat av: mammaxtre

Anna, tack för din kommentar. Min lördag blev bra.



Lotta, gulliga du som delar med dig av dina egna erfarenheter. Stort tack för det. Jag jobbar på att vara sann mot mig själv.

2010-11-07 @ 14:18:46
URL: http://mammaxtre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0