Is

Idag har vi haft en isande kyla utomhus, tycker jag.  Jag har som så många andra fått skrapa bort is på bilrutan idag. Inte bara en gång utan flera.



Min sambo och Melker har ägnat kvällen åt att använda både snöslunga samt snöskyffel för att få bort snön på fotbollsplanen i området där vi bor. De har nu påbörjat spolning av vatten på fotbollsplanen. Målet är att omvandla fotbollsplanen till en skridskobana. Jag tror att barnen hemma på våran gata kommer att uppskatta denna goda gärning.



Marcus har ikväll spelat en ishockeymatch I Scaniarinken med sitt SSK. Det blev målkalas då grabbarna vann med 13-2 mot Lidingö. Inte världens roligaste match. Men rolig ändå eftersom alla fick speltid och många fick göra mål.

Dagens reflektion är att is haft en stor betydelse för oss  denna måndag :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0