Stökigt



Denna fina till fönstret på ytterdörren köpte jag för bra länge sedan. Den har legat och väntat på att bli upplockad och uppsatt. Nu har den fått sin plats att hänga på, äntligen. Placeringen blev inte den som var tänkt från början. Detta då den slog mot fönstret var gång dörren öppnas och stängs märkte jag. Därför får den hänga så fint på en av klädkrokarna på hatthyllan. En hint till mina älskade ungar om att mamma helst vill att de hänger in sina jackor i garderoben. Jag tycker att det blir stökigt med jackor hängandes i hallen. Ingen av oss i familjen behöver hänga dem där då vi har fina garberober i hallen för detta ändamål.

Finns det fler därute i cyberrymden som tycker som jag. Att jackor på krokarna får hemmet att se stökigt ut?

Kommentarer
Postat av: Anna

Jättefin skylt!

Tycker som dig, gillar inte massa jackor hängande i hallen, lika lätt och hänga in dom i garderoben.

Nu tar vinterjackorna ännu mer plats.

Kram Anna

2010-11-08 @ 18:55:54
URL: http://annaadanirsvardag.blogspot.com
Postat av: Pernilla

Håller helt med dig! Därför bygger vi in alltihop innanför skjutdörrar och så tänker jag bara ha några få krokar på väggen för gäster. Och stackars den som använder den platsen för sin jacka om man inte är en gäst utan faktiskt bor här i huset!!;-)



Kram Pernilla

2010-11-08 @ 22:05:43
URL: http://vardagslyxhosnilla.blogspot.com
Postat av: Marie KJ

Instämmer men jag har ingen lösning för problemet hemma hos oss. Jag tänker att det gör att mitt hem ser levande ut, det är ju inget musseum utan ett hem (det finns alltid 2 sidor av en sak, man får välja att se saken från den sidan som passar en bäst :o))

2010-11-09 @ 08:00:38
URL: http://systermarie.blogspot.com/
Postat av: Lisa

Tycker lika där ;)...har jag skrivit här förut förresten, kanske inte. Kikar in här ibland...hej hej.

Jag försöker få barnen att tömma skolväskorna varje dag och lägga den tomma väskan i en sånd är ikea-skolåda vi har mot väggen, vips så är den ju borta...men de lyckas inte så bra än. Jag får påminna. Ha det gott!

2010-11-09 @ 15:33:16
URL: http://www.majamyra.se
Postat av: mammaxtre

Anna, japp med vinterjackor på klädhängrana blir det första intrycket, ännu stökigare i hallen :-)



Pernilla, då förstår vi varandra precis :-)



Marie KJ, jag har aldrig uppfattat er hall som stökig p.g.a jackorna. Erat hem är levande.



Lisa, hej och varmt välkommen hit. tack för att du lämnat kommentar. Påminna ingår i moderskapet tror jag bestämt.

2010-11-11 @ 05:56:03
URL: http://mammaxtre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0