Ensam hemma



Min goa vän Gisela gav mig denna magnet för länge sedan. Den talar för sig själv och jag anar varför hon köpte just denna till mig :-)

Alltför ofta får ni läsare läsa om hur trött och stressad jag känner mig. De flesta av er kan också utläsa att jag kämpar med att få ihop livspusslet och för att finna en balans. Vidare har jag flera gånger berättat om att jag ofta slår knut på mig själv för att hinna med alla mina måsten.

Idag skall ni inte få läsa något sådant alls. Jag kan berätta för er att jag idag har tillbringat hela dagen alldeles ensamen här hemma i radhuset. Barnen har sovit på annat håll alla tre. Sambon min, han smög iväg imorse för att kämpa med att få ihop de sista stegen. Det är sista tävlingsdagen i stegtävlingen idag, halleluja!

Imorse började jag dagen med att kika på nyhetsmorgon och med att uppdatera mig på andras bloggar. Jag har fått många vänner i cyberrymden, vilket är jätteroligt.

Därefter valde jag att göra en frukostbricka vilken jag intog i sängen. Har banne mig aldrig hänt tidigare :-) Frukost i sängen med nyhetsmorgon på tv. Njutbart och en bra start på dagen.

När jag var färdigmornad satte jag igång med en större städning här hemma. Alla tre planen i huset har fått sig en rejäl omgång. Tvättkorgen är tom, lovley.

Jag har sluppit att stressa idag och har fått en hel massa gjort. Dessutom har jag fått gå i min mysdress och skrotat hemma. Jag som älskar att vara hemma. Känns oerhört lyxigt.

Mitt på dagen började min längtan efter barnen bli stark. Tänk vad tomt det blir utan dem här hemma. Samtidigt är det så skönt att bara få vara ensamen ibland. Förmodligen får barnen ut något av detta också. Förhoppningsvis får de en gladare och piggare mamma.

När jag var färdig med mina måsten visste jag plötsligt inte vad jag skulle göra med min egentid. Skulle jag åka till Skärholmen och kika i affärer, skulle jag ta en promenad, skulle jag måla naglarna eller kanske unna mig att läsa en god bok? Detta blev för mig en ovan situation.

Jag bestämde mig för att inte gå ut utanför dörren. Jag valde att måla naglarna, vila och läsa några sidor ur den bok jag började läsa för länge sedan.

Kl. 17.00 kom min äldsta son hem. Vi åt en enklare midddag tillsammans. Nu inväntas Lillfisen snart hoppas jag :-)

Sambon min är fortfarande ute och går....

Dagens reflektion: Vad alla fläckar och allt damm syns i ens hem när solen är på sitt bästa humör.

Ha en fin söndagskväll alla ni som hittat hit.



Kommentarer
Postat av: anna of sweden

Det låter som en bra dag. Och sambon verkar ha fått mycket frisk luft idag! ;)

2010-11-07 @ 22:02:38
URL: http://www.annasweden.blogspot.com
Postat av: Anna

Precis en sån dag är den bästa, mysa i sin overall och bara sen ta hand om sig själv, de är kvalité :)

Skönt sen att ha alla samlade igen.

Ha en bra måndag! Kram Anna

2010-11-08 @ 08:17:00
URL: http://annaadanirsvardag.blogspot.com
Postat av: Ensamma mamman

Det låter som en härlig dag och speciellt starten på den med frukost i sängen och nyhetsmorgon. De förtjänar man ibland. Kram

2010-11-08 @ 09:29:20
URL: http://mittlilla-kaos.blogspot.com
Postat av: Maidi

Finns väl inget som är så skönt som att få vara helt själv en hel dag.

Visst älskar jag familjen men det är precis som du säger: Man får så mycket gjort i ensamheten.

Hoppas sambon klarade sig utan skoskav.



Maidi

2010-11-08 @ 15:32:36
URL: http://www.svartairisen.blogspot.com
Postat av: mammaxtre

AnnaSweden, en välbehövlig dag utan frisk luft, för min del :-)



Anna, man behöver sådana stunder för att ladda batterierna.



Ensamna mamman, absolut fötjänar man sådana mornar ibland.



Maidi, ensamheten är härligt. Att höra tystnaden är bara så skönt, ibland. Han klarade sig från skoskav. Benhinnorna är dte nog värre med :-)

2010-11-08 @ 18:44:07
URL: http://mammaxtre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0