Sorgligt

För lite sedan skrev jag om min oro över en 40 årig grannfru. En trebarnsmamma till grabbar i lägre skolåldern. Hon insjuknade och fördes med ambulans till sjukhus.

Ledsamt och sorgligt nog har jag i dagarna fått besked om att hon gått ur tiden.

Således har nu tre små barn förlorat sin mamma. En make har förlorat sin hustru och står nu ensamen utan sin livskamrat. Ensamen med tre barn och en hund och en svår sorg att bära på.

Jag lider med dem. Jag känner deras smärta. Tårarna mina går stundtals inte att hejda. Det som inträffat är så oerhört tragiskt.

Hur ska man som granne och medmänniska hantera detta är vad jag går och funderar på just nu. Ska man gå över till dem för att krama om dem eller ska man låta bli att störa dom i denna svåra stund?

Det är svårt att veta hur andra vill ha det.

Ibland liksom hejdar sig tiden ett slag och någonting alldeles oväntat sker. Livet förändrar sig varje dag och ibland blir den aldrig densamma mer.













Kommentarer
Postat av: Lisa

Oj, vad hemskt. Det måste ha gått fort. Jag gick över med en kondoleansblomma till vår granne när hennes äldre make gick bort. Jag tror det var uppskattat, men det är som du säger ändå svårt, du kanske kan vänta ett par dagar...ja det är svårt som sagt. Tungt för familjen, sänder mina tankar till dem.

2010-11-19 @ 12:38:17
URL: http://www.majamyra.se
Postat av: Giggi

Hejsan Lotta!



Ja, det är hemskt, man blir så medveten om hur snabbt saker och ting kan förändras. Jag kan bara säga att för mig som har varit i en liknande situation så är det alltid mer värt att någon hör av sig än att man inte gör det. Kram Giggi

2010-11-19 @ 15:06:50
Postat av: Lollo

Du ska gå över LOVA DET !!!

jag som suttit i samma situation, hade velat det.

Kanske blir han ja.... sur eller så men då far det vara så & han kommer tillbaka, men oftast blir man läs jag* bara glad för det ä'r så TUFFT !!!

Vet inte hur nära ni var men ja erbjud dig honom en ledig efter middag tex som barnvakt om han behöver.

För jo han har aldrig varit så ensam som nu...

Styrke kramar till Honom dig & dem runtomkring.

Var inte rädd, det fins ett hemligt tecken du kommer nog ångra dig om du inte går över...

Kram Lollo

2010-11-19 @ 15:50:23
Postat av: mammaxtre

Lisa, det gick fort. Livet tog slut hastigt och på tok för tidigt.



Gisela, man blir oerhört påmind om sin egen sårbarhet, rädsla, egna erfarenheter och sin dödlighet.



Lollo; finaste Lollo, jag har kramat om änklingen. Jag har gråtit tillsammans med honom och erbjudit mig attt hjälpa till, om han så behöver hjälp.

Kram till dig.

2010-11-20 @ 22:32:04
URL: http://mammaxtre.blogg.se/
Postat av: Lollo

Du är så fin <3 Tack att du orkade, vet hur mycket han behövde den kramen, men vet &så vilken styrka & mod du tog som gick dit.



Du har många stjärnor på Himelen du <3

2010-11-28 @ 20:53:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0