Besvikna

God sen kväll på er alla mina läsare,

när jag kom hem från jobbet för att byta om och för att hämta Marcus, då noterade jag att både Malin och Marcus utfört sina städuppgifter. Vad glad jag blev över detta. Ni som följer min blogg vet att jag kämpar hårt för att få vardagen att gå ihop. Jag har sedan lång tid tillbaka slagit knut på mig själv. Förra veckan samtalade jag därför med mina äldsta barn och vi kom överens om att de skulle ha en varsin städdag i veckan med varsitt område att städa. Jag känner redan nu att det underlättar. Om min sambo gjort sin del har jag dock ännu inte kontrollerat :-)



Ikväll var det dags för ännu en hockeymatch i Nyköping. Är precis hemkommen från den nu. Jag gick upp klockan 05.00 och känner mig ganska så sliten nu. Veckan har varit tung med på tok för lite sömn. Men hockeyn berikar livet tycker jag, så jag klagar inte. Hade såklart varit trevligare om den hockeyspelande sonen varit glad. Något han inte är för tillfället. Han kan snarare beskrivas som ledsen, arg och besviken. Snart vänder det, det är jag säker på.

Min yngsta son har också varit ledsen, arg och besviken idag. Han blev sparkad på av en dagiskompis. Tummen svullnade till och med upp. Han kunde inte ta att den dumma pojken som oprovocerat varit så dum inte kunde säga förlåt. Han bad inte om ursäkt. Detta var värre än svullnaden för min Lillfis.
 

Natti Natti

Kommentarer
Postat av: LiseLotte

Inte kul att bli sparkad på och sedan inte heller få någon ursäkt för det. Idah när mina tjejer och en kompis cyklade till kiosken för att handla godis hade det kommit en bil som nästans snuddande dem ihög fart. Min yngsta var så ledsen när hon kom tillbaka och sa flera ggr att: -mamma man får inte köra så fort. Nej sa jag, men det finns idioter till allt och vi måste se till att akta os för dem istället. Suck!



Klart du ska gå en fotokurs. Jag blev så glad att det inte bara var 20-åringar utan många 40+ på kursen som alla verkade vara helt tappade bakom en vagn vad gäller teknik.

Kan ju vara så att vi tjejer är duktiga på att se hur vi ska ta men inte hur vi ska komma dit med hjälp av kameran.



:)) LiseLotte

2010-10-30 @ 18:08:31
URL: http://liselottesj.blogspot.com/
Postat av: Mammaxtre

LiseLotte, usch vad ledsamt för tjejerna. Tur att det gick bra och att de inte belv påkörda. Finns många idioter som sagt!

Fotokurs ska det bli. det måste det. Jag älskar att ta kort.

Sköt om dig

2010-10-31 @ 20:20:55
URL: http://mammaxtre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0