Läkarbesök

Idag var det dags för röntgen efterföljt av ett läkarbesök.



Röntgen visade att frakturen läker fint men att omgipsning var nödvändigt. Dels för att var gipset sönder .... men också för att frakturen kräver en vecka till för läkning.

En vecka till med gips. Ett gips som får klippas bort av mig nästa tisdag. Därefter en vecka utan matchtid men med normal träning. Sen är det bara att tuta och köra igen. Tibro Cup blir inte aktuellt. Jag håller dock tummarna för att han får följa med dit ändå, trots att han inte ska spela.

Jag jobbade innan tid för läkarbesök. Efter läkarbesöket valde jag att äta lunch tillsammans med Marcus för att därefter skjutsa honom till ishallen för en idrottslektion. Jag fick följa med in i omklädningsrummet för att hjälpa honom med snörningen på skridskorna. Det gick inge bra för mig :-) Jag passade också på att prata med idrottsläraren. 
 
Därefter blev det en tur till Ica Maxi för att sedan överaska Melker genom att hämta honom på dagis innan klockan ens hunnit bli 13.00.

Dagens reflektion är att jag är glad över att Marcus bad mig att följa med in i omklädningsrummet för att hjälpa honom. Hela klassen var på plats. Tänker att det kanske inte är helt vanligt. Kanske är det mer vanligt för en femtonåring att hålla morsan sin på avstånd.

Må så gott alla ni som hittat hit.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Tja!



Nu ska jag ta mig tid till att älska din blogg, jag tror att du har varit och besökt mig en gång förut.

Men min energi till något har inte funnits, har haft det lite bekymmerfullt här hemma, men nu måste jag börja fokusera på mig själv .-)

och boggandet, som är sååååå roligt.

jag jobbar som en sådan där röntgensjuksköterska som röntgar händer, det var lite roligt tycker jag hi hi hi...

Och så har du redan köpt glögg redan usch vilken ångest jag får julen är närmre än vad man tror



Kram!

2010-10-12 @ 17:24:10
URL: http://hemmetsljuvastunder.blogspot.com/
Postat av: LiseLotte

Bra kille du har som tycker att det är OK att du följer med in i omklädningsrummet. Hoppas det går bar med armen. :)) LiseLotte

2010-10-12 @ 21:18:40
URL: http://liselottesj.blogspot.com/
Postat av: Mamma Stina

Förstår att det betyder mycket för dig. Funderar ofta på framtiden med tjejerna och hur det kommer att bli.

2010-10-13 @ 14:04:55
URL: http://minbebis.com/blogg/stina/
Postat av: mammaxtre

Lisa, tack för att du kikat in och tagit dig tid att lämna en kommentar. Att fokusera på sig själv är svårt tycker jag. Svårt att tillåta sig det.



LiseLotte, man får vara glad så länge barnen bjuder in en. Inom sinom tid löser det sig med armen. Tack!



Stina, nog har man funderat mycket genom åren :-)

Tack Stina för titten och kommentaren.

2010-10-14 @ 19:02:56
URL: http://mammaxtre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0