Stegtävling (not!)



Inom koncernen som jag jobbar i är en stegtävling i full gång. Ni som följt min vardag genom bloggsfären en längre tid minns säkert att jag var med i en stegtävling för lite över ett år sedan. Ni minns säkert att jag inte kunde hantera denna tävling särskilt bra.

Det visade sig (ju) att jag hade en vinnarskalle utan dess like. Att jag gick sönder mina fötter, att jag jämt var ute och gick, att jag till och med lånade en hund att ta med mig på promenader under kvällstid då jag egentligen var lite rädd att promenera i mörkret. Att få ihop steg tog fullständigt över mitt liv.

Så när denna stegtävling kom på tal så bestämde jag mig för att inte vara med. Ett mycket klokt beslut. Ett beslut i linje med att vara sann mot mig själv. Jag har nog med krav på mig själv, och från alla håll och kanter. Det i sig räcker och blir över.

Min sambo är i skrivande stund med i en stegtävling. När jag ser honom traska runt här hemma för att samla ihop steg fastän hans stegräknare står på 26 tusen steg och klockan ännu inte är 19.00. Då känner jag mig väldigt nöjd med mitt beslut.

Snart bär det av till Scaniarinken för min del. Hockeygrabbarna skall hämtas. Men först ska här hängas tvätt och Lillfisen ska nattas.

Må så gott alla mina läsare.




Kommentarer
Postat av: Maria

Haha, ojoj. Tycker det låter som att du fattade en mycket klokt beslut!!!



Ha en fin kväll!

Kram Maria

2010-10-14 @ 21:40:51
URL: http://mariaemb.blogspot.com/
Postat av: Mrs. S

Smart! Bra att man börjar lära sig sina begränsningar.

2010-10-15 @ 10:47:25
URL: http://mammafrudotterjag.blogspot.com/
Postat av: Min plats i solen

Starkt att ha en sådan god självkännedom att säga nej till något som man vet att man inte kommer att hantera på något bra sätt och därför skada mer än detgör nytta. Det låter som ett mycket klokt och hälsosamt beslut! Det är viktigt att vara sann mot sig själv.



Ha en fin helg kära du!



Kram Lotta

2010-10-15 @ 13:27:40
URL: http://minplatsisolen.blogspot.com
Postat av: Åsa

Jisses är du SÅ´N tävlingsmänniska!!! :)

2010-10-15 @ 17:14:33
URL: http://asa-s.blogspot.com
Postat av: Maidi

Hahaha. En gång förra året när min "gubbe" var ed i en sån tävling bad han mig ta på mig den när jag skulle jobba på natten för han vet att jag går enormt mycket på ett nattpass. Visst hade jag den på mig men det tog ändå tid innan jag kom upp i ett hyfsat antal steg så jag tog av den och skakade fram den. Såna tävlingar är inga tävlingar för det finns så många sätt att fuska på.

Bra beslut i alla fall , att avstå.



Kram Maidi

2010-10-15 @ 18:34:45
URL: http://www.svartairisen.blogspot.com
Postat av: Anna

Ha ha, känner igen de där. Våran stegräknartävling vi hade i våras höll på i 3mån, lite för länge.Man blev lite knäpp av alla steg :)

Kan ju tala om att våran grupp vann!! :)

Anna

2010-10-17 @ 18:28:22
URL: http://annaadanirsvardag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0