Tråkmamma



Idag är det Malin som har varit hemma med vård av sjukt barn. Melker är fortsatt sjuk och hon ställde upp så att vi kunde gå och jobba. När jag kom hem efter jobbet kom jag hem till en färdiglagad middag samt nybakade scones.

Tack snälla Malin. Jag tror också att det bor en liten hemmafru i dig. Jag är tacksam.

Jag är för tillfället en riktig tråkmamma. Jag är så trött att jag knappt kan hålla ögonen öppna. Huvudvärken skär i huvudet på mig, så pass att jag knappt klarar av att tänka. Tröttheten vet jag precis vad den beror på. Den beror på brist på sömn i form av störd sömn. Som löken på laxen ligger jag efter med sömn.

När jag ikväll steg in innanför dörren efter en dag på jobbet och en tur till Ica Maxi var det första jag gjorde att skälla på Marcus då han med sin gipsade hand skulle hjälpa mig med TUNG kasse. Såklart i all välmening.

Efter middagsmaten var det dags för mys i soffan med Lillfisen. Jag var galet trött och han tjatade och gnatade och hoppade och skuttade och höll på. Då blev jag också tjat och gnatig, tyvärr.

Malin som är hemma. Henne borde jag nu ikväll ägna mig åt. Men jag har ingen ork. Måste bara få sova nu. Detta fastän klockan är tidig kväll.

En riktig Tråkmamma är jag, tyvärr. Jag längtar så efter att få tid för återhämtning. Jag hoppas på att få möjlighet till detta i helgen.

Älskade ungar det ska bli bättre. Jag hoppas snart på att vara mindre tråkig än jag är precis just nu.

Natti Natti


Kommentarer
Postat av: Maribel

Snälla Lotta - gå och lägg dej!!

2010-10-07 @ 21:12:17
URL: http://www.maribellassk.blogspot.com
Postat av: Maria

Man får vara en tråkmamma. Du är ju inte mer än människa! Viktigt att du prioriterar dig själv ibland för att sen orka med allt annat.



Kram Maria

2010-10-07 @ 22:05:05
URL: http://mariaemb.blogspot.com/
Postat av: Grodmamman

Vad jag känner igen det där med att vara en tråkmammaa. Känner likadant för närvarande. Längtar efter sovmorgon och efter att göra saker som ger mig energi. Har inte orkat göra något denna veckan efter jobbet och då vet jag att jag mår bättre och får mer energi om jag gör saker istället för att sitta i tv-soffan.

Hoppas att du får en skön helg!

Fin dotter du har också!:)

Kram

2010-10-08 @ 08:38:40
URL: http://grodmamman.blogspot.com
Postat av: Åsa

ditt inlägg känns verkligen igen..oj vad många gånger man känt sig som en tråkmamma..jag brukar dock fundera över om vi mammor verkligen är tråkiga eller om vi helt enkelt är människor som är trötta, ur form mm...och ändå känner vi oss tråkiga..när jag läser dina inlägg så tycker jag att du är en fantastisk mamma..jag hurrar för dig :)))

kram Åsa

2010-10-08 @ 09:03:55
URL: http://livetsvackrating.blogg.se/
Postat av: Sofia

Undrar om det är sån här period för många just nu. Jag har så mycket på jobbet att jag brast i gråt både onsdag och torsdag.

2010-10-08 @ 11:54:49
Postat av: Sofia (igen)

Råkade trycka på enter för tidigt. Ville skicka med en kram också :)

2010-10-08 @ 11:55:42
Postat av: mammaxtre

Maribel, Maria, Grodmamman, Åsa och Sofia till er vill jag bara säga Tack!

2010-10-09 @ 21:38:02
URL: http://mammaxtre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0