Kent Nilsson

Denna söndag morgon har jag ägnat mig åt att göra höst. Jag har förberett utemöbler och annat för vintern som komma skall, även mig själv skall erkännas. Nu är både fram- och baksidans utemöbler väl försedda med pressening över sig. Gräset har jag nu klippt, för sista gången detta år. Mina solsängar är även de nu inplockade.

Nu är hösten kommen. Nu är hösten här.

(Bild lånad från google)


På Scaniarinken innan dagens hockeymatch träffade jag min mammas kusin Kent Nilsson. Även kallad Mr Magic. Honom träffade jag senast för 12 år sedan. Då på Arlanda. Det roliga var att han kände igen mig :-)
Han är scout, för vilket lag vet jag inte. Han var dagen till ära på Scaniarinken för att kika på en AJ spelare som spelade i matchen mellan SSK-Rögle.

Vi hade en trevlig pratstund och hann avhandla både hockey, barn och golf :-) Kent är kusligt lik min morfar. Det är läskigt och härligt på en och samma gång. Min morfar avled 1980.



Matchen mot Värmdö slutade med förlust. På bilden finns Marcus som precis gjort ett mål. Kul! Kanske blir den nya klubban en turklubba, hoppas :-) 



Efter Marcus match träffade jag Svärmor och Emilia, Melkers kusin. Bilden är suddig då jag hade fel inställning i kameran. Har inte riktigt lärt mig den ännu.

På Scaniarinken fanns även Svärmors Leif och Kärlekens båda bröder. Alla var de på plats för att kika på Eric som spelade match med BJ. Eric är Melkers kusin. Jag och Marcus stannade kvar på Scaniarinken för att kika lite på matchen. Det var trevligt att träffa svärmor och company.

Scaniarinken var idag som en enda stor mötesplats.

Nu skall här nattas en Lillfis. En lillfis som vill ha ett syskon. Han vill bli storebror. Hujedamej!








Kommentarer
Postat av: Pia

Hej!



Tar mig en titt på din blogg efter att ha sett din länk hos Frida - fantastiska mamman...!



Fin blogg!



Mvh Pia

2010-09-27 @ 10:04:03
URL: http://www.teammelwin.se
Postat av: LiseLotte

Kent har jag sett ibland i den stora livsmedelsaffären i Nynäshamn där jag handlar ibland. Sist var han där med Helene Alfredsson och handlade. Han har ju rätt stor pondus som person så man missar inte att se honom. :)



Kramis LL

2010-09-27 @ 10:53:26
URL: http://liselottesj.blogspot.com/
Postat av: 2BarnsMamman

Härligt att kunna umgås tillsammans och samtidigt kolla in hockey! Kram kram

2010-09-27 @ 20:45:08
URL: http://ihuvudetpamamma.blogspot.com/
Postat av: mammaxtre

Pia, hej och varmt välkommen till min lilla blogg.



LiseLotte, nej honom missar man inte det håller jag med om. Vidare är han supertrevlig. Vilket glädjer mig. Jag är för övrigt född i Nynäshamn. Har bott i Ösmo och haft en mormor som bodde under många herrans år i Stora Vika. Så nu vet du än lite mer om mig. Kram till dig min kära vän i cyberrymden.



2Barnsmamman, håller med. Verkligen ett bra sätt att umgås på :-)

2010-09-27 @ 20:52:22
URL: http://mammaxtre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0