Ny på jobbet

Hur kul är det att vara ny på jobbet? Inte alls faktiskt om ni frågar mig :-)

Jag frågade en chefskollega om hon visste vart mitt postfack var placerat någonstans. Jag hade letat bland de andra utan att hitta den. Hon visste inte men trodde att jag hade mitt postfack på ett annat plan än där jag har mitt kontor.

Jag frågade då mina medarbetare som satt i fikarummet för stunden.

- Är det någon av er som vet vart jag har mitt postfack?

Jag fick genast hjälp för de visste (såklart) allihopa vart....

- Det där var faktiskt gulligt. Gulligt att du inte visste vart ditt postfack fanns. Så sa en av medarbetarna (grrr)

Det var baske mig inte ett dugg gulligt, tycker jag.

Nu vet jag vart jag har mitt postfack. Jag vet vart toaletten finns och även vart mitt klädskåp är placerat. Till matsalen hittar jag. Alltid något :-)

Det är jobbigt att vara ny på jobbet :-)






Kommentarer
Postat av: Marie KJ

Jo, från att varit den duktiga och den som vet det mesta till att bli ett blåbär som inte kan. Det är INTE kul!

Trevlig helg älskade vän, snart åker vi till Valencia :)

2010-09-03 @ 18:22:41
URL: http://systermarie.blogspot.com/
Postat av: Garbo och jag

Men vad var det där för svar du fick då?? Sånt gör mig sur!!



Aldrig att jag skulle bemöta någon ny på det sättet - inte någon annan heller.



Ibland tror jag vissa människor är så osäkra på sig själva att dom måste göra sig lustiga på andras bekostand för att själva må bra. Sånt gör mig både ledsen och galet arg!



Jag vet hur jobbigt det kan vara och oftast är att vara ny på jobbet. Och det vet säkert du också. Men du vet också att det blir bättre och bättre, och snart är det dig dom frågar och då vet du hur man INTE svarar...



Kramkram, vännen

2010-09-03 @ 19:14:41
URL: http://garboochjag.wordpress.com/
Postat av: anna of sweden

Usch ja, det brukar ta några veckor tills man blir varm i kläderna. tycker jag. Lycka till!

2010-09-03 @ 21:59:34
URL: http://www.annasweden.blogspot.com
Postat av: LiseLotte

Jag håller med. Det är inte kul att vara osäker. Man vill veta på en gång. Håll ut ändå för snart löses alla knutar upp.



Kram LiseLotte

2010-09-03 @ 22:57:00
URL: http://liselottesj.blogspot.com/
Postat av: Maribella

Jag förstår dej helt och fullt!

Själv har jag flera gånger låst upp dörren till ett förråd när jag ska in på mitt rum.... Men vi lär oss snabbt, eller hur!?!

Trivs du annars? Det gör jag, hoppas det fortsätter!



Kram, och jag lunchar gärna någon gång!

2010-09-04 @ 09:57:08
URL: http://www.maribellassk.blogspot.com
Postat av: Min plats i solen

Det är inte bara roligt att börja på ett nytt jobb. Osäkerheten i att inte känna till allt kan vara lite påfrestande. Men det är ju ok att inte känna till allt direkt och jag hoppas att du trivs bra i övrigt? Det andra kommer förhoppningsvis efter hand. Men det kan ju vara bra att påpeka för ledningen att det behövs bättre introduktion för nyanställda. Som en ordentlig guidning i byggnaden t.ex. och bra information. ;)



Hoppas att du får en härlig helg! :)



Kram Lotta

2010-09-04 @ 11:58:20
URL: http://minplatsisolen.blogspot.com
Postat av: mammaxtre

Marie KJ, ett blåbär, det är jag det :-(



Ullis, det sades med glimten i ögat. Ingen fara alls.



Anna, tack!



LiseLotte, jag håller ut och längtar till dne dagen då jag inte är ny längre :-)



Maribel, jag trivs bra och tror att jobbet kommer att passa mig. Då lunchar vi någon dag tycker jag.



Lotta, jag har för första gången, när jag tillträtt ett chesfjobb, fått introduktion. De har varit toppenbra på den punkten. Det var bara det att jag inte hittade mitt postfack :-)

2010-09-04 @ 22:41:30
URL: http://mammaxtre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0