På tu man hand

De flesta av oss skulle jag tro har någon form av morgonritual. Själv stiger jag upp ur sängen ca kl. 05.00. Jag gör mina morgonbestyr och klär på mig. Smyger ned till entréplan (där köket finns). Bordet är redan dukat, gör jag alltid kvällen innan. I vår familj är det bara jag och min femtonåring som äter frukost på vardagarna. Han går dock upp senare än mig. Genom att komma till ett dukat bord, spar jag tid. kaffebryggan är även den riggad och bara att sätta på :-)

Min morgonstund i köket är för mig en bra start på dagen. Huset är tyst och jag njuter av morgonkaffet samt även av den bärbara datorn.

Denna Torsdagsmorgon skiljer sig dock från hur det brukar vara. Den blev om än lite mysigare. Jag fick sällskap till bords. Kl. 05.30 hör jag fotsteg i trappan och en liten Melker kommer. Han ville hålla mig sällskap. Det vara bara till att duka fram för en person till och njuta av trevligt sällskap.

Således fick jag en stund på tu man hand med den yngste av mina barn. Bara sådär :-)

Ikväll överaskade Malin genom att komma hem. Ikväll efter att ha nattat Melker fick jag en stund på tu man hand med henne. Himla mysigt!

Mitt mellersta barn är på hockeyträning. När han kommer hem har jag dem alla tre här hemma. Det känns himla bra.

Nu ska jag avsluta kvällen med en stund på spikmattan. Den gör mig gott.

God natt gott folk!
 



Kommentarer
Postat av: Frida

Bara att passa på och njuta av barnen medan man har chansen!



Mvh

Frida

2010-09-02 @ 21:49:15
URL: http://systrarnahjerten.blogspot.com/
Postat av: Garbo och jag

Men visst är det underbart när man helt oplanerat får stunder med barnen som känns som en extra gåva. Jag blir så glad av det och dom stunderna är nästan de allra bästa - så kravlösa och spontana.



Sov gott, vännen!



Kramkram

Ullis

2010-09-02 @ 22:18:00
URL: http://garboochjag.wordpress.com/
Postat av: Perlan

Låter underbart! Jag är så glad att jag gått ner i tid på mitt ena jobb. Det gör att jag hämtar dottern mycket tidigare och får ett par timmar med henne på tu man hand :)

Önskar dig en fabulous fredag nu!!

kram

2010-09-03 @ 10:21:19
URL: http://perlanliving.se
Postat av: LiseLotte

Vi har urdåliga morgonrutiner på helgerna. Måste försöka ändra på det.

Barnen går upp tidigt och försvinner ner i källaren där tv:n finns. Jag vaknar sist och går då ner för att göra kaffe och frukost och då vill ingen äta med mig. Så att duka kvällen innan kanske hjälper.



Kram LiseLotte

2010-09-03 @ 10:48:17
URL: http://liselottesj.blogspot.com/
Postat av: Marie

Så himla mysigt det lät att få oväntat sällskap så där på morgonkvisten :)



Du och dina besök på min blogg gör mig otroligt glad, ibland när jag funderar på att lägga av så kommer du med världens snällaste ord. Tack!



Hoppas du får en underbar helg och mys med familjen!

Kram Marie

2010-09-03 @ 17:51:44
URL: http://hemochharmoni.blogspot.com/
Postat av: mammaxtre

Frida, du har helt rätt. Det är bara till att passa på.



Ullis, det spontana det gillar. Det är bara till fånga stunden.



Perlan, du har ordnat det bra för dig. Härligt!



LiseLotte, vi har grymma morgonrutiner på helgerna. Då är det ofta gröt och kokta ägg som gäller. Prova med att duka bordet innan du går och lägger dig. kanske kan funka :-)



En trevlig helg önskar jag er alla.

2010-09-03 @ 17:54:36
URL: http://mammaxtre.blogg.se/
Postat av: mammaxtre

Marie, det är absolut inget att tacka för. Du är helt otroligt duktig och har en jättefin blogg. Du har talang. Ha det gott och tack för din kommentar.

2010-09-03 @ 17:58:59
URL: http://mammaxtre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0