Aktiv

Hej alla, finns det någon nattuggla som kikar in här månne? Ännu ett väldigt sent inlägg fastän jag har semester....

Ännu en vacker dag har vi fått njuta av här i Trosa. Dock måste jag tillstå att kvällen blev kylig, hualigen.

Innan jag gick på semester fick jag en sommarhälsning får företagshälsovården som mitt arbete använder sig av. Av sommarhälsningen framgick två saker som fångade mig.

1. Om man har ett aktivt arbete i vilken man rör sig mycket. Då skall man ägna semestern åt att vila. Att ta det lugnt och inte anstränga sig så mycket.

2. Om man har ett arbete utan direkt aktivitet så bör man ägna sig åt fysiska aktiviteter.

Mitt jobb är inte särskilt fysiskt. V har inte heller några avstånd att prata om, så jag går inte särskilt många steg under en arbetsdag, tyvärr.

Men idag må jag säga att jag varit aktiv :-)



Imorse klockan 06.00 steg vi upp för att ge oss ut på golfbanan. Efter 18 hål kunde jag konstatera att golfrundan var trevlig men att jag spelade uruselt. Med betoning på uruselt...



Denna fina Solros har äntligen slagit ut i en av rabatterna på landet. Det var en lång väntan, men det var det värt. Denna har jag njutit av att titta på idag.



Dagens båtbild

Sent ikväll gick jag ut på mig entimmas promenad med stavarna. Jag kände mig väldigt nöjd över att jag kommit så pass långt att jag ger mig ut regelbundet på dessa promenader. Jag kan meddela att kvällen blev mörk tidigt. En reflexväst hade varit på sin plats.

Dagens reflektion är att jag (trots att jag idag njutit av solen och av en god bok, från min solsäng)
har haft en ganska så aktiv dag. Det känns i hela kroppen åtminstone.

Morgondagen ser inte ut att bli annorlunda. Så nog följer jag Previas råd alltid :-)

Må så gott och tack snälla för ditt besök


Kommentarer
Postat av: Lotta

Här har du en nattuggla, eller ja...en tidskillnadsuggla då kanske :) Det är bra ibland att ligga sex timmar efter.



Du är jätteduktig med din stavgång och du kämpar bra med golfen tycker jag!



Ha det fortsatt skönt med allt det härliga du har omkring dig - gillar solrosen, så fin!

2011-08-04 @ 01:52:27
URL: http://charmigacharlie.blogspot.com
Postat av: bicocacolors

gorgeous pics!!!

and beautiful place!



greetings from Spain,

elena

2011-08-04 @ 01:57:46
URL: http://bicocacolors.blogspot.com
Postat av: Anna

Härligt och kunna sitta uppe så sent :)

Bra jobbat med stavgången, mina promenader ligger lite efter.

Kram

2011-08-04 @ 06:50:07
URL: http://annaadanirsvardag.blogspot.com
Postat av: alegni

hejsan, hoppsan! kikar in efter en lång paus och hoppas bli en lite mer aktiv bloggare än tidigare i sommar. ha det gott!

kram

ingela

2011-08-04 @ 07:54:10
URL: http://alegniinoffice.blogspot.com
Postat av: Marie KJ

Du verkar ha det bra min vän. Ett gott råd skall du dock få från mig. Jag tror att du sover alldeles för lite. Minst 8 timmar på semestern behöver du. Lika stor hälsovinst som att motionera.

Hörde att ni träffat mannen och hans döttrar! Jag kommer gärna till er i Trosa MEN vi har varit där men ni har aldrig varit till Getryggen. Kan inte ni komma ut dit i stället. Våran sista semestervecka är ni tydligen hemma i radhuset igen. Kanske en middag på Getryggen skulle sitta bra?

Varm kram från mig

2011-08-04 @ 08:42:28
URL: http://systermarie.blogspot.com
Postat av: Min plats i solen

Vad duktig du är som kämpar på med både golf och stavgång. Jag borde också ta tag i den där bien som kallas motion. Det har blivit alldeles för lite av den varan dessa lata sommarveckor och säkert också alldeles för mycket av mat och unna-sig-biten. ;) Det är nog dags att jag tar på mig promenadskorna igen och ger mig ut på mina dagliga rundor. Jag kör dock utan stavar. ;)



Tack för ditt mail! :) Paketet är postat till dig och jag hoppas att det ska komma fram ordentligt.



Fortsätt njuta av de sena sommarkvällarna (som tyvärr blir mörka allt för tidigt nu) och ha det gott!



Kram Lotta

2011-08-04 @ 09:03:39
URL: http://minplatsisolen.blogspot.com
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Men vilken underbar solros du odlat, nästa år måste jag banne mig odla lite egna solar :-D KRAM!

2011-08-04 @ 10:01:04
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: CC

Jag är också en nattuggla! Och jag sover aldeles för lite timmar! Det måste bli ändrig på det. Jag läste att man kan gå upp i vikt om man sover för lite:( hoppas inte det stämmer. För då kommer jag gå upp mycket i vikt efter denna semestern utan sömn.



kram CC

2011-08-04 @ 19:34:58
URL: http://roomofkarma.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0