Understimulerad

Hallå där ute i Cyberrymden,

då har jag snart avverkat årets sommarsemester. Kanske är det bra för mig att börja jobba igen. Idag har jag känt mig extremt understimulerad. Kanske är det ett tecken på att det räcker med semester för denna gång.

Eller, så är jag understimulerad för att jag varit ganska så bunden till att vara hemma. Står utan bil sedan en vecka tillbaka, då den är på verkstaden. Man är inte lika fri utan, som med bil. Eftersom jag haft skoltider med hämtning och lämning att anpassa mig efter har det inte bara varit för mig att ge mig iväg vart som helst. Jag saknar min bil extremt mycket......

Eller, så är det något annat som gör mig ur slag. Har bråkat med mig själv om att passa på att ta en PW innan hämtning på skolan, men valt att inte ta för mig. Valde solstolen och sommarpratare i örat istället.

Det finns sysslor här hemma att ägna sig åt. Några har jag betat av men långt ifrån alla. Tycker att allt just nu är lite same same....

Idag är jag således väldigt trist och tråkig. Mer än vanligt :-)

Dagens reflektion är att det kanske är så att man (även som vuxen) måste ha det lite trist och tråkigt ibland för att kunna uppskatta allt det som är bra. Jag är väl inte den enda mamma som någon gång sagt till sina barn -att det kan vara nyttigt att ha tråkigt ibland. Eller är jag det?

Lisa med bloggen http://www.majamyra.se/ lämnade en kommentar på gårdagens inlägg. En del av kommentaren såg ut såhär: Du får alltid så många fina och bra kommentarer av folk, hur gör du? ;)

Jag håller med Lisa, jag har många fantastiskt trevliga besökare som engagerar sig och gör bloggen levande genom att dela med sig av egna erfarenheter eller som vill peppa, ge feedback eller som bara skickar en hälsning genom att lämna en kommentar. Detta uppskattar jag enormt mycket.  

På frågan hur jag gör vet jag inte vad jag ska svara dock.  

Må så gott kära läsare och tack för att just du kikade in


Kommentarer
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Kan förstå du saknar bilen, jag är likadan. Dock kan den få stå orörd i felra dagar, men jag vill veta att jag KAN hoppa in å åka iväg när jag vill ;-) KRAM

2011-08-24 @ 20:18:47
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: CC

Bil är viktigt för min frihet:)! Bara känslan av att jag kan ta mig vart jag vill när jag vill betyder mycket.



Önskar dig en fin kväll!

kram CC

2011-08-24 @ 20:46:03
URL: http://roomofkarma.blogspot.com/
Postat av: KaosJenny

På tal om att vara hemmafru så tror jag att det är fint för barnen om man vill det, har ordnat för sig ekonomiskt utan att vara beroende av Mannen och om det är fler som har barn och är hemma. Jag har träffat barn som varit hemma och som inte haft kompisar utifrån att alla jämnåriga varit i förskola. De barnen har varit extremt svåra att samsas med, tyvärr.

För mig är det verkligen kul och härligt att jobba, dock jobbar både Mannen och jag 75% så länge ekonomin inte kräver det :-)

Kram på dig

Hoppas

2011-08-24 @ 20:58:43
URL: http://fatastisktkaos.blogspot.com
Postat av: Helena

Jaha, du har haft semester ännu vad skönt. jag skulle kunna ha haft längre än fem v eftersom vi har gjort så mycket i sommar. I helgen ska vi greja med det sista (tror jag). Sen är det plåttaket kvar.

Bil är ett måste då vi bor på landet. Skulle inte funka utan.



Kram Helena

2011-08-24 @ 21:04:09
URL: http://www.ordochkansla.blogspot.com
Postat av: Maribella

Du har en fin blogg och skriver från hjärtat, därför får du många kommentarer!

Kram

2011-08-24 @ 21:19:18
URL: http://www.maribellassk.blgspot.com
Postat av: Mia

Jaa, jag håller med! Det är viktigt även för vuxna att ha tråkigt ibland. Man uppskattar ju de bra dagarna mycket mer då : ) !!



KRAM

Postat av: Lotta

Jag skriver under på att vissa dagar gott kan vara lite "tråkiga" eller åtminstone mindre intensiva och händelserika, för att ge balans. Tror det är bra att totalt stressa ner då och då.



Och stressa inte upp dig över PW - solstol och sommar är rogivande och bra också ;)



Just nu sitter jag på en strand och vågorna dundrar in. Har några dagar ledigt efter kört på hela sommaren. Jag bara sitter här. Orkar inte ens ta upp en tidning. Känner att det är skönt så. Titta in på din blogg var det jag kände för :)



2011-08-24 @ 22:13:55
URL: http://charmigacharlie.blogspot.com
Postat av: Min plats i solen

Hej vännen!



Jag är inte alls förvånad över att du får så många fina kommentarer Lotta. Det kallas Karma. Det du sänder ut får du tillbaka och det gäller verkligen för dig. All värme, omtanke och glädje som du sänder ut här på din blogg och i kommentarer hos andra vänder direkt tillbaka till dig själv. :)



Jag är helt övertygad om att även vi vuxna beöver ha tråkigt ibland. Det får igång kreativiteten och energin. Där har Alfons Åbergs farmor rätt. Har man inte tråkigt ibland kan man ju inte uppskatta de riktigt roliga stunderna. ;) Men jag hoppas att energin och det goda humöret är tillbaka i morgon igen. :)



Jag har krupit in i min skrivbubbla nu och är inte lika duktig på att kommentera men jag kikar in varenda dag och blir uppdaterad kring vad som händer hos dig. :)



Sköt om dig och ha en fortsatt fin vecka Lotta!



Kram Lotta

2011-08-24 @ 22:19:12
URL: http://minplatsisolen.blogspot.com
Postat av: A House With A View

Håller med om att det är de lite trista tråkiga dagarna eller dipparna som gör att de extra fina dagarna uppskattas så mycket!!! Och visst är det härligt att kunna njuta ordentligt av dem!! Låter väl toppen med radioprat i solstolen tycker jag - livskvalitet!!!



Och sen håller jag med kommentaren ovan, vad man sänder ut får man tillbaka! Du är en engagerad och flitig bloggläsare själv och det gör det ju roligt att besöka dig och din fina blogg också :))



Kraaaaaaaaaaaaaam aka



2011-08-25 @ 06:33:03
URL: http://[email protected]
Postat av: Hemlängtan

Tror absolut att man kan behöva ha tråkigt ibland. Och det är ju helt omöjligt att alltid ligga på topp.

Det måste kännas skönt att känna sig så nöjd med semestern och vara redo för att jobba igen. Och så kul att du har ett jobb som du trivs så bra med!



Ha en fin dag!

Jenny

2011-08-25 @ 10:20:46
URL: http://www.minhemlangtan.blogspot.com
Postat av: Lisa

Tycker också att det är bra att barnen har det tråkigt ibland, just för att uppskatta de roliga stunderna.



Oj, nu blev jag ju alldeles röd i fejset när du skrev om min kommentar. Egentligen så vet jag ju såklart varför du får det, jag är ju själv här titt som tätt och kommenterar just för att du har en trevlig och fin blogg, och så är du en flitig "kommentatör" själv ju. Ha det gott!

2011-08-25 @ 12:22:16
URL: http://www.majamyra.se
Postat av: tinajo

Haha - jodå, jag har sagt så många gånger till mina barn och tror nog det kan vara bra för oss vuxna också mellan varven. :-)



Ha en bra dag! :-)

2011-08-25 @ 13:38:45
URL: http://tinajoathome.blogspot.com/
Postat av: Åsa!

Den där känslan känner jag igen, antar att det är livet...

2011-08-25 @ 17:55:47
URL: http://bitihopdax.blogspot.com
Postat av: Anna

Får nog verkligen hålla med Lotta (En plats i solen) om att det kallas karma! Jag vill också ha många kommentarer fniss Jag får nöja mig med många läsare :))))



Din sida är jättemysig!!!



Kramisar Anna

2011-08-25 @ 20:14:43
URL: http://coolaannna.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0