Förberedelser

Hej och varmt välkomna till dagens inlägg :-)

Dagen idag har ägnats åt förberedelser. Förberedelser inför julen. Oj som jag stått i idag.

Nu står granen på plats. Belysningen och julgranskulor i (enbart) svart och silvet gör hallen mycket
välkomnande att stiga in i.

Jag ska erkänna att jag i grunden inte hoppar och skuttar av glädje när det kommer till att
fixa och dona inför högtider. Dock är det där med traditioner lite viktigt för mig. När granen
nu står på plats och lyser upp så fint. Då känner jag mig mer än nöjd.

Att jag inte hoppar och skuttar av glädje tror jag beror på att det något påtvingat över det
där med högtider. 

Men när Melker formligen hoppade och skuttade av glädje över denna gran, ja då vet man
att man ger sina barn en fin inramning med att göra allt det där som känns lite påtvingat.
Och då mår jag som mamma gott av att jag inte struntade i det :-)

Lussebaket kvarstår, men det får bli en annan dag.

Dagens reflektion är att jag i jakten på julklappr idag, hittade ännu mer kläder till mig som
det stod mitt namn på. Nu är det dags att börja skriva en inköpslista att börja bocka av efter
jul. Oj, så shoppingsugen jag är :-)

Må så gott

 

Kommentarer
Postat av: LiseLotte

I år känns julen sådär tycker jag. Jag jobbar ända till dagen före julafton. Landar väl hemma i bästa fall vid 19 tiden på fredagen. Då har man inte så stor lust att ställa sig och fixa gran och skinka som man gjort förut.



Nej, julen är verkligen arbetsgivaren jul i år.



Nu ska jag snart sätta mig på tåget och spela lite WF. Tack för att du håller dig kvar i det spelet några av mina vänner har slutat spela.



2011-12-14 @ 17:07:14
URL: http://apiecehappiness.blogspot.com/
Postat av: Åsa!

Visst är det mysigt med förberedelserna inför julen. Det ska bara vara lagom så man inte sitter där på julafton som en utskiten äppelskrutt ;)

2011-12-14 @ 18:16:31
URL: http://bitihopdax.blogspot.com
Postat av: Monica

Förberedelserna är halva nöjet tycker jag. Lite fix varje dag så är man snart i hamn. I dag har jag gjort lite godis- det är jag nöjd med. I morgon blir det julklappsinköp. Kan lova att det hos mig också kommer att hittas snygga kläder med mitt namn på och då köper jag helt enkelt dem.



Kramar

2011-12-14 @ 20:55:56
URL: http://www.vildatankar.blogspot.com
Postat av: A House With A View

Det är riktigt lurigt att börja leta julklappar och frestas över alla ting man vill ha för egen del, fniss!!!



Kraaaaaaaaaaaaaam aka

2011-12-14 @ 21:17:30
URL: http://[email protected]
Postat av: Christina

Hej!

Var ett tag sedan jag kikade in här. Vilken fin header du har fixat! Skönt att du vet vad du ska köpa för julklappar och är sugen på att shoppa!

2011-12-15 @ 03:33:14
URL: http://mylifeinsiliconvalley.wordpress.com
Postat av: Anna Persson

Jag känner att myckeet gör man för barnen och det finns inget bättre än att se barnen glada. Förstår om Melker hoppar högt!! Vi har inte fått in granen än men tills i början p nästa vecka så!



Ha en fin dag! Kram Anna

2011-12-15 @ 06:20:58
URL: http://coolaannna.blogspot.com/
Postat av: Min plats i solen

Hej Lotta!



Vad härligt det låter med all julkänsla och stämmning som tar över hemma hos er just nu och jag förståratt Melker hoppas av förtjusning. Det är något speciellt med den där julgranen. :)



Här har tyvärr julförberedelserna avstannat totalteftersom jag de senaste 5 dagarna har legat nerbäddad fullständigt utslagen av något trist förkylningsvirus. Inte mycket att göra mer än att snyta sig, hosta och sova. Men det blir förhoppningsvis jul iallafall nästa vecka och jag hoppas att jag snart är på benen igen.



Ta hand om dig vännen och njut av de sista julförberedelserna!



Kram Lotta

2011-12-15 @ 13:36:17
URL: http://minplatsisolen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0