Julefrid

God fortsättning på julen alla läsare av denna blogg,

Bilder från igår:



Jag är barnsligt förtjust i tomten. Han är varmt välkommen tillbaka även nästa år :-)



Lilla Ella, som inte är så liten längre, fick en tomteluva i julklapp och den uppskattade hon inte alls.



Melker hade fullt sjå med alla julklappar.



Min fina dotter Malin.

Bilder från idag:

I förmiddags valde jag att ta en promenad i min ensamhet.



Gick då förbi denna övergivna båt.



Någon har jobbat i skogen.



Stranden låg öde.



Det enda på havsbadet som minner om sommaren som var.



Dagens båtbild. Väl hemma på tomten igen passerade denna båt. 

Dagens reflektion handlar om något som jag funderat på ganska mycket idag nämligen julefrid.

På frågan om vad julefrid är så tror jag att svaren varierar beroende på vem som får frågan och vart den personen befinner sig i livet. Om du frågar mig så vet jag precis vad julefrid är, för mig. Frågar du min 16 åring får du med all säkerhet ett helt annat svar.

Idag har jag och min svärmor stått i köket i flera timmar. Vi har haft mycket att stå i. Vare sig hon eller jag har haft någon känsla av julefrid.... Nog är det väl så för väldigt många just under jultider. Att många tillbringar väldigt mycket tid i köket.

Nu så här på kvällskvisten har julefriden infunnit sig för mig. Så det är absolut inte synd om mig. Men dessvärre tror jag att många sliter hårt för att ge andra en fin helg. Tyvärr tror jag att många inte ens får uppleva någon julefrid. Alla är värda att få känna julefriden inom sig, stora som små.

Jag hoppas att ni alla får en fin fortsättning på julhelgen.

Må så gott






Kommentarer
Postat av: Monica

Julefrid för mig är att vara förberedd!

Jag vägrar stå i köket flera timmar på julafton. Jag ser till att slippa det genom att ha en minutiös planering. Pretantiöst och duktigt kanske men jag är en fena på att planera och det mesta av julmaten kan göras lite då o då dagarna innan. Eller varför inte köpas färdig???

I år kom vi från sex olika hushåll till min syster och alla bidrar med något - det underlättar ju enormt för värdparet + att vi inte har något överdåd - vi orkar helt enkelt inte äta så mycket.

Så julefrid heter nog egentligen planering tyvärr!



Nu har jag några lata dagar men den 27/12 kommer systrar med familjer hit på middag kl.18 och jag jobbar till 16 så min talang kommer väl till pass igen!



Go bild på din lilla son - tagen mitt i värsta tindrandet!

Kram till dig och hoppas du hittat din julefrid nu!

Stor julakram från Monica

2011-12-25 @ 22:19:11
URL: http://www.vildatankar.blogspot.com
Postat av: Lisa | majamyra fotograferar och funderar

Härliga bilder du tagit! Glad fortsatt julhelg!

2011-12-26 @ 00:08:58
URL: http://www.majamyra.se
Postat av: Anna Persson

Hej Lotta!



God fortsättning på julen! Åh, vilka fina bilder på dina barn...och hund!! Ser ut att ha varit en fin jul för er. Men att stå i köket det ser ut att vara våran lott!!! Så var det här med. Min son var hemma och han tyckte att han var gäst hemma och kunde ta det lugnt...hm, jag blev nog allt liite sur på honom men det är jul...



Kram Anna

2011-12-26 @ 08:34:40
URL: http://coolaannna.blogspot.com
Postat av: anna

Underbara bilder du bjuder på!!



God jul och en God fortsättning!



Stor kram :)

2011-12-26 @ 12:50:09
URL: http://ettseptemberbarn.blogspot.com/
Postat av: 2BarnsMamman

Lite julfrid är vi alla värda! God fortsättning! Kram

2011-12-26 @ 14:59:21
URL: http://ihuvudetpamamma.blogspot.com/
Postat av: Gabriella

Vi löser all tid i köket med att alla gör något, knytis alltså! Funkar fint.



Fina bilder du bjuder på :)



God fortsättning på dig!

2011-12-26 @ 18:33:14
URL: http://radhusliv-bella.blogspot.com/
Postat av: Lollo

God Fortsättning du fina Qvinna !

Vilka bilder & njuter av det du skriver, jag som du jobbar i familjen...

det känns som du beskrev inte för att Erik är på fritids men hos sina systrar & pappa i Perth & jo trotts att han är 15 så känner jag inte att jag stressar hem nu så gör jag nog det i vanliga fall ..

varm kram lollo

2011-12-28 @ 19:10:43
URL: http://pingvinmammans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0