Grannsamverkan

Godkväll på er. Här kommer ett sent inlägg från en ganska så trött hockeymorsa.

För att få livet att gå ihop måste man ibland ta hjälp av andra. Idag var det en sådan dag. Efter jobbet hade jag vansinnigt bråttom hem. Tack och lov för flextid, min räddning. Kvällens hockeymatch var förlagd i Haninge. Matchstart kl. 19.00 med samling kl. 17.40. Avfärd hemifrån kl. 16.30 för att vara säkra på att komma i tid.

Melker bus även kallad Lillfisen, han fick tillbringa en liten stund hos våra grannar. Där blev han bjuden på middag innan han hämtades av sin pappa.

Våra grannar som för övrigt ska bygga hus, inte i närheten av där vi bor nu. Vad jag kommer att sakna dem. Vi har tillsammans med dessa grannar skapat en fin samverkan. Vi hjälper varandra med än det ena och än det andra.

Klona sig det kan ingen göra. Fastän vi är många som gör våra ständiga försök. Men jag kan åtminstone ta hjälp av grannar här hemma på gatan där vi bor. Åtminstone i några månader till :-(



Matchen mot Haninge blev en trist historia. Ännu en förlust för vårat SSK.

Dagens reflektion är att jag får många uppslag till inlägg av mina bloggande medsystrar i cyberrymden. Förvaring i köksskåpen och mina tulpaner (Hybrid) står på någras önskelista. Jag lovar, det kommer :-)

Tack snälla ni för att ni väljer att följa min vardag. Imorgon blir det inga hockeybilder. Jag lovar :-)

Natti Natti




Kommentarer
Postat av: milla - andante

Puh... själva matchen var ju före 19.00... och den vann du!:)



Kram

2011-02-01 @ 07:39:51
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: carolina

Tråkigt när det blir förlust....men thats life ibland. Verkar vara trevliga grannar ni har!

Kram//

2011-02-01 @ 08:11:33
URL: http://nilspersgarden.blogspot.com
Postat av: Jessica

Det är ju super när man har grannar/ vänner som kan hjälpa till när det behövs:)

Det är ju inte alltid det lättaste att få ihop vardagen alla gånger.

Kram kram från syrran!

2011-02-01 @ 09:58:45
URL: http://sorundamamma.blogg.se/
Postat av: mammaxtre

Milla-Andante, det tänkte jag inte på. Men du har helt rätt.



Carolina, vi har de bästa grannarna. Tack för titten och för kommentaren.



Jessie,att få ihop vardagen är sannelrigen inte sålätt alla gånger. Kramkram

2011-02-01 @ 21:53:59
URL: http://mammaxtre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0