Så mycket bättre

Hej bloggen, min dag idag har varit en riktig skitdag (ursäkta uttrycket). Ingenting har gått min väg. Jag har glömt saker, tappat saker, fått tina upp bilen länge då den var isig på insidan av rutan också.... Jag lyckades även med konststycket att bränna vid några pannkakor när jag lagade middagsmat. Allt har bara blivit så fel idag.

Ikväll när jag var "tvungen" att skapa en e-legitimation för att göra ett skolval till min sexåring då började irritationen växa änmer. Att dagen i övrigt varit eländig gjorde så klart sitt till. Inget tålamod alls.

Det blev inte bättre när jag loggade in för att göra skolvalet. Så krångligt så att jag svimmar. Det slutade med att jag bestämde mig för att göra valet en annan dag :-( 

Dagens reflektion är att jag som är född och uppvuxen i Sverige finner detta för mig nya sätt att välja skola via nätet, att vara tvungen att inneha e-legitmation och fan och hans moster, hur jobbigt och krångligt som helst. Hur ska då inte invandrarna uppleva detta?

Det var bättre förr har jag tänkt mången gång idag :-) Jag är som bekant trebarnsmamma och när mina äldsta barn skulle börja skolan så var det inget krångel alls....

Men allt kan ju bara bli "så mycket bättre" nu efter denna eländiga dag. Imorgon kanske allt faller på sin plats. Kanske visar det sig att det inte alls är krångligt att göra skolvalet. Kanske var det mitt usla humör som ställde till det för mig idag. Kanske är det nu dags för mig att säga natti natti.

Appropå "så mycket bättre" så är den cd-skivan nu införskaffad. Jag som inte såg något avsnitt av serien fullkomligt älskar musiken. Önskar nu så här i efterhand att jag följt serien.

Även om jag varit på ett uselt humör idag så kan jag meddela att jag också är jätteglad. Jätteglad för att det är så många nya läsare som hittat hit. Många av er är även rara och lämnar avtryck genom kommentarer. Något som också gör mig jätteglad. Jag försöker alltid att svara på kommentarerna. Ibland dröjer det dock.

Med hopp om en bättre morgondag säger jag nu Natti Natti


Kommentarer
Postat av: LiseLotte

HA jag kände inte igen signaturen hos mig, där ser man.

Isiga rutor inne i bilen får jag också på vår Ford Mondeo.



I barnens skola hade fröknarna förra året var sin sida på nätet där man kunde läsa veckobrev och titta på bilder. Funkade jättebra. Nu sen i höstas har kommunen bestämt att man ska gå genom Dexter, som det heter. Det fungerar dock bara om man har PC, jag har Mac. Så nu är jag så illa tvungen att ta emot alla dessa lappar igen som vi skulle ha sluppit.



ps jag gillar också Lindex.

2011-01-27 @ 21:32:52
URL: http://liselottesj.blogspot.com/
Postat av: Pernilla

Hej Vännen!



Åh, jag vet hur det känns att ha såna där skit-dagar! Tycker hela veckan har varit sån:-( Hoppas du får en bättre dag imorgon! det är fredag i alla fall...:-)



Kram Pernilla



2011-01-27 @ 22:29:45
URL: http://vardagslyxhosnilla.blogspot.com
Postat av: milla - andante

Den där e-legitimationsvägen har jag precis gått igenom... den var allt lite snårig, men jag kan säga att det var fint när jag väl kom fram!=0



Lycka till!!

2011-01-27 @ 23:08:06
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Helena

jag gillar verkligen dina inlägg, du är så rak! Skriver vad du tycker osv. Jag ska nog ta upp mitt skrivande som jag gjorde i början, det kanske kan vara intressant för andra att läsa?



Tycker synd om dig idag! Låter inte klokt att man behöver ha en e-legitimation för att välja skola. Ett telefonsamtal eller en blankett låter vettigare.



Du missade en mycket bra serie "Så mycket bättre", men skivan har nog en del guldkorn!

Hoppas nu att morgondagen och helgen blir bra!



Kram Helena



2011-01-27 @ 23:36:42
URL: http://www.ordochkansla.blogspot.com
Postat av: carolina

Nämen den serien missade jag också helt...finns den på dvd nu? Jag har fem barn och jag kan ärligt säga (den yngsta går på gymnasiet) att jag inte hade klarat av ytterligare år med dagens skola. Jag förstår Exakt hur du har det :) Hoppas fredagen blir .....bättre...

Kram//

2011-01-28 @ 07:48:49
URL: http://nilspersgarden.blogspot.com
Postat av: Frida-FantastiskaMamman

Teknikens under är alltså inte din grej ;))



Skitdag eller inte idag är det FREDAG...

Kramar<3

2011-01-28 @ 10:16:53
URL: http://fantastiskamamman.blogg.se/
Postat av: Lisa

Inte kul när det blir så där och allt bara går fel. Jag förstår att du har många läsare för det är trevligt här och mycket bilder. Trevlig fredag!...trots allt.

2011-01-28 @ 13:19:12
URL: http://www.majamyra.se
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Jag hoppas innerligt att dagen i dag varit bättre <3 Kram å trevlig helg!

2011-01-28 @ 15:34:12
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: mammaxtre

LiseLotte, men varför blir de isiga från insidan, tröttsamt är bara förnamnet...Jag är en teknisk idiot så är det bara. Jag ska göra ett nytt försök med skolvalet, en annan dag. Kram



Pernilla, då håller vi tummarna för att det ska vända för oss båda nu. Sköt om dig.



Milla, det ska bli skönt när jag lyckats göra skolvalet. Jag vill kunna koppla bort detta trassliga moment. Jag har till den 7 februari på mig :-)



Helena, vilken fin kommentar. Vad snällt av dig. Jag blir så himla glad. Tack!

Det ska nog ordna sig till slut med det eländiga skolvalet.....



Carolina, om den kommit ut på dvd har jag ingen aning om. Jag köpte cd.n. Var glad att du slipper allt elände osm skolval... Tack snälla för din kommentar.



Frida, teknik går bort :-(



Lisa, vad rar du är. Jag blir alldeles varm av det du skriver. Tack snälla för fina ord.



Therese, dagen idag har varit bättre. Tack!

2011-01-28 @ 21:07:34
URL: http://mammaxtre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0