Tacksamhet

Go kväll på er alla,

om det hade varit möjligt så hade jag önskat att denna kväll hade gått i snigelfart. Att tiden bara segat fram. Men så blev icke fallet. Kvällen blev sen fort, för fort.



Dagens båtbild, tagen med mitt nya (för dagen) zoom objektiv.

Jag jobbar. Det gör inte herrarna i familjen. När jag for till jobbet tidigt imorse, då sussade det sött. De har något som jag längtar till. De har semester och sommarlov. 

Ikväll har vi avnjutit både en god middag samt efterätt utomhus. Trots det märkliga av och på vädret, kunde vi njuta av kvällen utomhus.

Dagens reflektion är att jag känner sådan oerhörd tacksamhet. Tacksamhet över fin familj och goa vänner. Tänk dem som är ensamna. Ensamna utan familj och vänner. Utan någon som bryr sig om dem, ingen som tar hand om dem och ingen som ger dem kärlek.

Jag har en familj och många fina vänner som bryr sig om mig. Idag har många av dem hört av sig. Något jag verkligen uppskattar.   

Sen fick jag ett mail också. Ett mail från Sanna som brukat kika in här ibland. Hon skrev några rara rader som gjorde mig så glad. Rader som värmde. Tack Sanna!

Må så gott alla och varmt välkomna åter


Kommentarer
Postat av: LiseLotte

Av kommentarerna att döma STORT GRATTIS!

2011-06-20 @ 23:27:18
URL: http://liselottesj.blogspot.com/
Postat av: Malins-Kuriosa

Ja du...de nära och kära är verkligen viktiga och de betyder så mycket...tänker som du ibland och då känner jag att jag/vi är rika!

Vädret har varit varierat här och det har både varit sol och regn...men enligt löpsedlarna här så ska det komma bättre "vindar" efter helgen...



Kram från Malin

2011-06-20 @ 23:36:58
URL: http://malins-kuriosa.blogspot.com
Postat av: Lotta

Ja, Grattis!!



Vilken härlig kväll och dina reflektioner kommer rakt från hjärtat. Visst är det så, som du skriver. Det är mycket många av oss har att vara tacksamma över. Fint att du skriver om det!



Snart är det semester för dig med!

Ha en skön tisdag - och jag skulle också skriva att det lät gott att äta efterrätten utomhus!

2011-06-21 @ 03:55:19
URL: http://charmigacharlie.blogspot.com
Postat av: Tina

Du köpte alltså klänningen! Blir så nyfiken på hur den ser ut..snälla, kan du inte visa?

Utan familj o vänner skulle livet inte vara ett liv. De är så viktiga för mig, vänner som bryr sig om att fråga hur man mår och lyssnar på vad man svarar.



Kram Tina

2011-06-21 @ 08:01:11
URL: http://www.meandmyshed.blogspot.com
Postat av: Vivi

Hej!

Ja det ska man vara tacksam för! Det finns så många ensamna människor. Ha en fin dag. Jag vill också se klänningen!! Kram Vivi

2011-06-21 @ 08:08:39
Postat av: tinajo

Visst ska man vara glad för det man har - och försöka göra någon annan glad. :-)



Visa klänningen nu! :-)

2011-06-21 @ 12:54:17
URL: http://www.tinajoathome.blogspot.com/
Postat av: Vendela Östergren

Hej hej vad trevlig dina poster verkar! lär verkligen att läsa på din blogg lite mer. =) Ha en rolig helg =P

2011-06-29 @ 15:21:33
URL: http://jade.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0