Altan

Hallå där, oj så sent det blev för mig att skriva ett inlägg. Kvällen har blivit till natt.

Jag är åter på landet och har ägnat del av kvällen till att, tillsammans med min sambo, laga en Matjesilltårta på botten av kavring. Det blir gott imorgon :-)





På väg till och från landet har denna Svan boat in sig. Den ligger så fint på sin plats och häckar. Pappa Svan ägnar sig åt att dra upp vasstrån för att ge sin käresta en fin bädd. Så rart att se.





Lillfisen har fått en egen kniv. En kniv att tälja med. Han kände sig som Emil i Lönneberga :-)



Kojan skall bli med altan. Min sambo är kreativ. Vilken tur för Melker :-)



Dagens båtbild

Vi har besök av min dotter Malin och hennes Stefan. De ska fira midsommar med oss. De hade med sig trevliga presenter till mig. Väldigt glad blev jag. Mer om detta en annan dag.

Natti natti

Kommentarer
Postat av: Lotta

Matjesilltårta, så gott det låter. Jag kan tänka mig hur god den är.



Fina bilder som alltid, svanen är fin och täljkniven ser jag har kommit i rätta händer - ser roligt ut att tälja!



Ha en fin midsommar hela familjen!

2011-06-24 @ 03:03:38
URL: http://charmigacharlie.blogspot.com
Postat av: LiseLotte

Men åh så avis jag blir för att du har sett en svanfamilj som häckar.



STOR kram på dig på Midsommardagen!

2011-06-24 @ 09:09:14
URL: http://liselottesj.blogspot.com/
Postat av: Malins-Kuriosa

Önskar Dig en trevlig Midsommarhelg och att det kanske rent av kan komma en gnutta sol!?



Kram från Malin

2011-06-24 @ 13:06:59
URL: http://malins-kuriosa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0