odlingsram

Hej alla,
Dagis har varit stängt även idag så jag har varit ledig.  Min sambo valde att överaska med att ta en semesterdag. Således har Melker fått tillbringa fredagen tillsammans med både sin mor och far. Vi valde förstås att åka till landet.

Jag har en längtan efter en odlingslåda. En odlingsram att ha på baksidan hemma . Jag har tänkt att en pallkrage skulle vara en toppenbra lösning. Detta var innan jag fick den äran att sätta ihop svärmors odlingslådor på landet. Då plötsligt förstod jag att en pallkrage inte längre var ett alternativ.

När hon nämnde priset, så förstod jag, att det nog trots allt blir en pallkrage som står på önskelistan för min del. Trots allt handlar det för mig om att förverkliga drömmen om att odla kryddor och annat skoj. Men hennes är så fina att man inte kan släppa tanken.....vill också ha....



Två sådana odlingsramar har min svärmor införskaffat, Hon köpte dem på Zetas trädgård i Segeltorp. Ramarna är designade av självaste Ernst. Han gör sannerligen mycket fint.

Idag har jag iordningställt den ena åt henne. I den ville hon ha Lavendel. Imorgon skall jag iordningställa den andra. Den ska fungera som en köksträdgård.

Odlingsramen är tillverkad i 1,5 mm stålplåt och är tänkt att låta rosta. Den finns att klicka hem här: http://www.almaregarden.se/sv-SE/shop/2955-Ernst_Kirchsteigers_ODLA/2956-Odlingsram.aspx.

Jag erkänner, jag är avundsjuk. Lyckliga svärmor :-)



Melker sprang på en huggorm idag. Vilken respekt man har för Huggormar. Fridlyst som den är valde vi fånga in den för att föra bort den. Föra bort den, med bil, långt bort från tomten.



Dagens båtbild

Må så gott alla rara


Kommentarer
Postat av: :*¨¨*:♥ Camilla ♥:*¨¨*:

Nämen, vilken läskig orm... har verkligen respekt för dessa slingrande varelser.



Kram!

PS. Hoppas att EasyTonen snart ger sig till känna även för dig...

2011-05-13 @ 23:11:49
URL: http://emring.blogspot.com
Postat av: Marie KJ

Men du fyller ju snart år, du får önska dig en! Jag visste inte ens att det fanns något som hette odlingsram :) Tänk att man lär sig något nytt varje dag!

Kram från mig

2011-05-14 @ 04:40:26
URL: http://systermarie.blogspot.com
Postat av: Jessica

En sådan ram måste jag köpa:) bra tips!

Kram kram

2011-05-14 @ 10:54:04
URL: http://sorundamamma.blogg.se/
Postat av: alegni

usch och fy för dylika slingrande saker!

då är nog odlingsramen du visar mycket trevligare att titta på!

vi har skyfflat jord in i våra odlingslådor i dag. ska snart peta ner en hel massa fröer i dem :)

ha en fortsatt skön helg!

kram

ingela

2011-05-14 @ 18:57:29
URL: http://alegniinoffice.blogspot.com
Postat av: Lisa

Vi har pallkragar, den ena är två stycken ovanpå varandra så det blir lite vänligare arbetsställning för ryggen. Nu vill jag ha ett gammalt fönster att ha över som lock, för att slippa fåglar som kommer och smaskar i sig allt.

2011-05-16 @ 11:14:08
URL: http://www.majamyra.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0