Sällskap

Godmorgon på er alla där ute i cyberrymden,

Här kommer ett litet morgoninlägg. Klockan är i skrivande stund 05.41. Ni ska inte tro att jag sitter ensamen i köket och äter frulle. Jag har sällskap av Melker. 

Vi har våra mysstunder han och jag. Men jag tror banne mig att det är frukoststunden, tidiga morgnar, som han tycker om allra bäst. Och nej, jag väcker honom inte innan 06.00. Han kom tassande imorse. Jag försökte att få honom att lägga sig för att sova en stund till
. men icke, han var nöjd sa han :-)

Att jag väcker honom straxt efter klockan 06.00 vardagsmorgnar är för att han varje kväll ber mig att göra så. Han vill mysa med mig innan jag går till jobbet kl. 06.30.

Nu är jag uppdaterad om det mesta som hänt honom i skolan. Om hur man gör vissa pysselsaker, om brev som klassen fått från barn i andra länder och att han ramlade av gungan och hamnade i en vattenpöl.
 
Snart bär det iväg till jobbet för min del. Redan nu ser jag fram emot våran mysstund ikväll. Den som jag tycker så mycket om. Sagoläsningen vid nattning.

Anna, Proppen och Lise-Lotte, så roligt att ni vill spela wordfeud med mig :-)

Dagens reflektion är att det är tur att jag har en familj. Annars vetesjutton om jag inte bosatt mig på jobbet.

Må så gott

Kommentarer
Postat av: tinajo

Jo, det är fint med familj - älskar att hinna prata med mina pojkar på morgonen. Ha en fin dag! :-)

2011-10-12 @ 07:38:52
URL: http://tinajoathome.blogspot.com/
Postat av: Tina

Minns mina mornar med mamma, vi är lika morgonpigga..

Med tre äldre syskon var den stunden gyllene!



kram på dig/Tina

2011-10-12 @ 08:52:59
URL: http://www.meandmyshed.blogspot.com
Postat av: Camilla

Vad mysigt med en sån kvalitetsstund på morgonen. Då är ju allt så mycket lugnare. Även om det är så himla tidigt.

Din start på dagen måste kännas väldigt bra efter det.

Kram

2011-10-12 @ 09:31:25
URL: http://alltoingeting.blogspot.com
Postat av: KaosJenny

Vad mysigt att ni har er morgonstund. Måste vara en strålande start på dagen. Själv är jag mer en nattuggla. Jag håller verkligen med om det där med att det ska vara perfekt på nätet (över allt annars också), det var därför jag startade min Blogg ;-) Kram

2011-10-13 @ 02:02:57
URL: http://fantastisktkaos.blogspot.com
Postat av: Min plats i solen

Hej Lotta!



Vad mysigt ni har det tillsammans på morgnarna, du och Melker. De betyder mycket de där guldstunderna. Det är i det lilla i vardagen som livet blir stort.



Jag tänker på dig vännen och skickar styrkekramar i massor till dig. Jag vet att du är omringad av så mycket kärlek och omtanke av din fantastiska familj och vänner. Människor som fångar dig när du faller. Människor som finns där även när livet är tufft.



Ta hand om dig Lotta och stor kram

2011-10-13 @ 16:10:44
URL: http://minplatsisolen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0