Sevilla, sista delen

Hej Bloggen och alla dess fina läsare,

I ljuvliga Trosa har vi det bra, som alltid. Att kunna åka till landet när så man kan och känner för det är något jag verkligen uppskattar. Jag älskar livet på landet.

Sevilla, sista delen: Guds hus.















En morgon smet jag ut lite tidigare för att fota lite. Kyrkan utanför hotellet stod öppen varför jag passade på att besöka Guds hus. Om jag skulle beskriva kyrkan med ett enda ord kan det inte bli med ett annat ord än "Guld"
Oj så guldigt allt var.

Jag är döpt men inte konfirmerad. Jag besöker endast kyrkan vid dop, bröllop och begravningar.  Detta är således ett mycket annorlunda inlägg för att vara mig.

När jag väl besöker en kyrka brukar jag faschineras av hur vackert det är. Tänker alltid på det oerhörda arbete som ligger bakom för att skapa allt detta vackra. Vidare finner jag kyrkan som rogivande.

I Sevilla fanns det gott om kyrkor och så även en makalöst stor katedral. En religiös stad som jag uppfattade det.

Något som jag reagerade över när jag var i Sevilla var att de inte kan prata engelska. Inte ens de anställda på Cortes Ingles kunde prata engelska. Detta var något irriterande där och då. Men, nu när jag kommit hem tänker jag att det ändå är en viss charm med detta. Att vi besökte en stad på deras villkor.



Dagens båtbild.

Dagens reflektion är att jag idag varit snäll mot mig själv. Jag har ägnat mig åt att koppla av. Fullt påklädd har jag tillbringat ganska mycket tid i en av mina solsängar. Jag har njutit av solens strålar, av att höra båtar passera tomten samt av att lyssna till vågor som slår mot land. Som grädde på moset har jag bläddrat i svärmors blanka inredningstidningar. Som jag har haft det bra.

Må så gott alla fina.





Kommentarer
Postat av: Anna

Vilket jobb som läggs ner i alla kyrkor, jättefina bilder!

Ha en bra kväll nu! kram

2011-10-01 @ 19:52:27
URL: http://annaadanirsvardag.blogspot.com
Postat av: Lotta

Du skriver alltid så bra. Jag blir varm och glad inombords.



Vackra bilder! Jag har ungefär samma relation till kyrkor som du har. Tycker om att gå in och känna lugnet, se det fina arbetet med alla detaljer.



Vilka perfekta höstdagar det har varit!



Kram och ha en skön söndag Lotta

2011-10-02 @ 04:38:55
URL: http://charmigacharlie.blogspot.com
Postat av: mariaemb.

Det är faktiskt något speciellt med kyrkor även om jag inte besöker dem särskilt ofta. Men de är nerlagt så mycket arbete på detaljerna och allt är så välgjort.



Du verkar ha haft en fin resa! Många fina bilder också så får mig att verkligen längta efter en semester i sydeuropa.



Fin söndag!

Kram Maria

2011-10-02 @ 10:46:18
URL: http://mariaemb.blogspot.com/
Postat av: Katarina

Vilken härlig resa ni har gjort. Nu får jag nog slå till och planera en kortresa. Det blir nog Barcelona då eftersom vi har direktlinje dit från Karlstad.



Du gjorde helt rätt som tog dig till att njuta av dagen i en solsäng. Man behöver lagra den sortens energi för att klara av vintermörkret.



Ha en fin vecka!

Kram Katarina



2011-10-02 @ 11:11:14
URL: http://frokenkroknas.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0