Mammahjärtat

Hej alla,

idag har jag gjort skillnad. Skillnad genom att delta i samfällighetens städdag. Oj så fint det blev :-)

Nu sitter jag här (ute på landet) och smuttar på ett glas rött och skriver detta inlägg. Det känns himla bra.

Min foton tagna idag känns kanske som en upprepning. En upprepning för er som kikar in här ibland. För mig är det som en favorit i repris. En upprepning jag gärna gör om och om igen :-)



Kanadagås



Strandskata



Dagens båtbild



Denna bild är tagen kl. 19.30. Ljuset har kommit till Trosa. Vi har fått ljusa kvällar. Man blir ju så glad!

Dagens reflektion gjorde jag idag när jag såg min snart 17 årige son spela fotboll hemma på gården, på kul med barndomskamrater. Kamrater som han hängt i hop med sedan ca 6 års-ålder. Kamrater som han inte träffat så mycket sedan han slutade med hockeyn. Att se dem återförenade, spelandes fotboll som det gjort så många gånger förr, det var en härlig syn och mammahjärtat gladdes. Japp, jag är en blödig mamma :-)

Må så gott

Kommentarer
Postat av: Lotta

Upprepning är bra. Mycket bra!



Och mitt mammahjärta blir också varmt när barnen har kontakt med sina barndomsvänner. Det är fint.



Nu blir det ett glas rött för mig med!



Kram

2012-04-21 @ 23:17:14
URL: http://charmigacharlie.blogspot.com
Postat av: Åsa!

Det där mammahjärtat det blöder, och så ska det väl vara för barnen är ju det bästa vi har!



Önskar dig en finfin vår-söndag :)

2012-04-22 @ 10:09:23
URL: http://bitihopdax.blogspot.com
Postat av: Min plats i solen

Jag gillar upprepning Lotta! :) Dina fina bilder tål att ses om och om igen så bara upprepa du så mycket du vill.



Ja, tänk vad våra hjärtan bultar för våra barn och stoltheten över att få följa dem på resan. Precis som det ska vara.



Njut av din söndag vännen!



Kram Lotta

2012-04-22 @ 13:58:23
URL: http://minplatsisolen.blogspot.com
Postat av: Annixen..

Jag gillar också din upprepning, skulle nog bli besviken om jag inte fick komma in här och "andas" skärgård och båtliv ibland. :)

2012-04-22 @ 17:32:43
URL: http://annixen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0