Ett kvitto

Hallå där denna sena kväll. Duktiga jag lyckades hålla mig borta från godisskålen igår, men inte idag. Ikväll har vi haft fredagsmys här hemma och jag har ätit godis. Så pass att jag nu sitter här och ångrar mig en aning :-)



Vass kan vara vackert så här i vintertid. Fastfrusna i havet står de där och följer väder och vind.



Vilken vinter vi fått. Oj som den väcker massor i oss alla. ALLA har en åsikt och vi har något att prata om :-)

Dagens reflektion gjorde jag tidig kväll när jag var med min äldsta son för att handla kläder till honom. Min 16 åring valde att skaka hand med säljaren i butiken. Han sträckte sonika fram handen och tackade honom för all hjälp. Jag stod jämte och blev mäkta stolt. Jag tänkte yes, ännu ett kvitto :-)

Må så gott

Kommentarer
Postat av: Malin

Min fina lillebror!

2012-02-03 @ 22:57:29
URL: http://mamin.blogg.se/
Postat av: Min plats i solen

Hej Lotta!



Det låter som en härlig fredagskväll och inte ska du ha dåligt samvete inte. En klok människa sa en gång till mig: "Är du sugen på choklad så ät choklad. Annars kommer du att gå till kylskåpet eller skafferiet och äta något annat som stillar suget. Men oavsett vad du provar som kommer inte suget stillas eftersom det är just choklad du är sugen på och till slut komer du att äta chokladen iallafall. Och då har du hunnit stoppa i dig massor av annat under tiden. Därför är det bättre och ge efter för suget direkt, äta chokladen, vara nöjd och gå vidare." Det ligger mycket i det. Det är kanske därför jag har en tekopp med texten "Eat cake and move on" på. ;)



Underbara bilder Lotta och visst är naturen helt fantastiskt vacker just nu. De senaste dagarna har jag gtt runt påbylsad och bara förundrats av allt det vackra. Det var längesedan jag såg himlen så blå som under dessa dagar.



Vilken fin man er son är och jag förstår att det var (och med rätta) en mycket stolt mamma. :)



Ta hand om dig Lotta och ha en riktigt fin helg och tack för alla fina ord hoss mig. De värmer gott nu i kylan.



Kram Lotta

2012-02-03 @ 23:04:05
URL: http://minplatsisolen.blogspot.com
Postat av: Lotta

Du skriver alltid så jag blir berörd på ett eller annat sätt.

Vilken fina barn du har Lotta!



Jag börjar varva ner efter en minst sagt oväntad vecka.



Och jag ska äta godis imorgon, med gott samvete ;)



Kram!

2012-02-04 @ 03:45:02
URL: http://charmigacharlie.blogspot.com
Postat av: Anna Persson

Precis så där kände jag mig igår också!! Men jag bestämde mig för att NÄÄ, jag ska inte ha dåligt samvete utan detta är livet och någon gång ska man få unna sig det lilla extra!!!



Fin gest av din son! Sånt glädjer ett mammahjärta :)



Kram Anna

2012-02-04 @ 08:26:36
URL: http://coolaannna.blogspot.com
Postat av: Filippa

Trots att jag kör GI åkte handen ner i godisskålen en sväng igår för mig också men det är okej, istället för ett kilo äter jag iaf bara en näve - ett steg i rätt riktning om man säger så. Man får försöka se det positiva ;)......och med en sån väluppfostrad son så har du all rätt att fira framgången med lite godis ,)



Kram F



2012-02-04 @ 11:39:20
URL: http://bbqvillage66.blogspot.com/
Postat av: Lollo

2012-02-04 @ 16:10:55
Postat av: Lollo

Vackra bilder som alltid ;0)

Jag kände just samma sak idag med min son som helt utan några måsten klivet fram till en bekant till mig som han aldrig sett och tar i hand, man blir då så glad just som du <3

Kram från ett isande kallt Värmland !

2012-02-04 @ 16:13:24
URL: http://pingvinmammans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0